قیمت گذاری سیم کارت - قیمت سیم کارت

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟ یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟ ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم , در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز

۱۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

در این چند وقت اخیر صحبت هایی در مورد افزایش قیمت بسته های اینترنت از سوی اپراتورهای سیم کارت بوده است. از زمانی که در مجلس طرح صیانت بحث اش آغاز شد تا به امروز که این طرح هنوز قابل اصلاح و انجام است . اپراتور های سیم کارت در پی افزایش قیمت بوده اند که بار ها توسط نهاد های مربوطه رد شد.بعد از صحبت های وزیر ارتباط که زیر ساخت های اینترنت بسیار قدیمی و فرسوده شده است این بهانه را به اپراتور های سیم کارت برای افزایش قیمت بسته های خودشان داد. حالا بعد از گذشت چند هفته از عید  اپراتور های سیم کارت به وعده های خودشان جامه عمل پوشانده و بعضی به صرفه ترین بسته های خود را یا حذف کرده یا افزایش قیمت داده است .این کار که برای مردم بسیار ناراحت کننده بود ه است. اما مجوز این کار را دولت به اپراتور ها از طریق نهاد تنظیم مقررات رادیویی داده است و باید دید واکنش دولت به این خبر چگونه است

موضوع افزایش قیمت تعرفه اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل پس از شاتل و مخابرات، که بعد از صحبت های اخیر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم اصلاح تعرفه اینترنت صورت پذیرفته، به باور بسیاری از کاربران قطعا با طرح صیانت از فضای مجازی ارتباط خواهد داشت.

البته بر اساس بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات که در ذیل خواهد آمد، حذف بسته ها بر اساس اعلام قبلی بوده است.

با سلام

به اطلاع می رساند با توجه به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنتی از فردا یک شنبه تاریخ 21/01/1401 حذف می گردد و تا زمان ارائه بسته های جدید از سمت اپراتورها بسته ای ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.

 

بسته های حذف شده اپراتور ایرانسل

بسته هفتگی 6 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته 2 ماهه 20 گیگابایت

بسته 6 ماهه 36 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت

بسته 3 ماهه 18 گیگابایت

بسته 6 ماهه 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 5 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته سه ماهه 24 گیگابایت

بسته یک ساله 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته چهار ماهه 25 گیگابایت

بسته یک ساله 72 گیگابایت

بسته 2 ماهه 15 گیگابایت

-

-

 

بسته های حذف شده همراه اول

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 10 گیگابایت + 1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 25 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 70 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 15 گیگابایت + 5/1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 180 روزه 35 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 60 روزه 18 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 16 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 45 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 120 روزه 25 گیگابایت 

 

طی پیگیری های صورت گرفته توسط تجارت نیوز از یکی از اپراتورها، علت این امر را این گونه بیان داشتند:

به نظر می رسد  با توجه به عدم تغییر تعرفه ها از سال 95 و افزایش هزینه تامین اینترنت در یک سال اخیر به ویژه اینترنت ثابت، درآمد اپراتورها در چند سال اخیر افزایشی نداشته و سازمان تنظیم مقررات را بر این داشت تا امسال افزایش تعرفه را اعمال نماید. هر چند که رگولاتری برای اینترنت کف و سقف قیمت در نظر گرفته و سقف قیمت برای سیم کارت های دائمی 4/0 رئال و برای سیم کارت های اعتباری 6/0 ریال می باشد که در این صورت قیمت هر یک گیگ اینترنت برای سیم کارت های دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت های اعتباری 60 هزار تومان خواهد بود.

طبق قانون رگولاتوری، هر اپراتور می تواند هر گیگ اینترنت را در بازه قیمتی 40 تا 60 هزار تومان بفروشد، ولی با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم و فضای رقابتی موجود در بین اپراتورها در حال حاضر قیمت اینترنت در پایین ترین سطح ارائه می گردد که در نهایت اپراتورها برای جلوگیری از ورشکستگی، کمی قیمت اینترنت را افزایش می دهند.

شاید به همین خاطر اکنون تعدادی از بسته های شاتل، مخابرات، همراه اول و ایرانسل و رایتل حذف شده و هنوز افزایش قیمتی صورت نپذیرفته است. البته باید منتظر ماند و دید چه بسته ها و طرح هایی جایگزین بسته های قبلی خواهد شد، آیا بسته های پر حجم و اقتصادی همراه اول و ایرانسل با قیمتی بالاتر برمیگردد یا برای همیشه حذف خواهند شد؟

ماجرای حذف بسته های پر مصرف اینترنت همراه، باعث به وجود آمدن نگرانی هایی از سوی کاربران و مصرف کنندگان شده است و واکنش هایی از سوی آنها در فضای توییتر به همراه داشته است. مثلا یکی از کاربران با کنایه اشاره ای به طرح صیانت داشته و گفت:"به دستور سازمان تنظیم مقررات و رادیویی بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول موجود در عکس از فردا حذف می شوند. صیانت و خیلی مویرگی شروع کردن." و یا به نظر کاربر دیگر" ایرانسل و همراه اول خیلی چراغ خاموش بسته ها رو گرون کردن و بعضی از بسته ها رو حذف کردند. بسته 10 گیگ یک ماهه ایرانسل که قیمتش بود 32 تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گیگ ماهانه به قیمت 25 تومن اومده! واقعا متاسفم...."

به نظر می رسد افزایش سه برابری قیمت مصرف اینترنت در کشور، برای توسعه زیر ساخت ها و آنتن های جدید ضروری است که اگر این امر تحقق پیدا نکند، کیفیت اینترنت بهبودی نخواهد داشت و مشکل کندی اینترنت  هم چنان پابرجاست.

 

آغاز فصل تغییرات بسته های اینترنتی موبایل

دوشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸ ق.ظ

 

این روز ها که بحث بالا بردن تعرفه های بسته های اینترنت بالا است از طرف اپراتورهای سیم کارت. سال گذشته بود که اپراتورهای سیم کارت می خواستند قیمت  بسته ای اینترنت را بالا ببرند که با ممانعت مجلس  از این کار پشیمان شده اند. اما امسال اپراتور های سیم کارت قیمت ها را افزایش داده اند به طوری که  قیمت ها نسبت به سال گذشته دوبرار افزایش قیمت داشته و همین موضوع باعث ناراحتی مردم شده است . در این سالها بارها اپراتور های سیم کارت از زیر ساخت های نادرست گلایه کرده اند که یکی از این موضوعات برای افزایش قیمت همین زیر ساخت های نادرست بوده است .اپراتور های سیم کارت که با این کار باعث ناراحتی مردم شده اند دلایل مختلفی را برای این کار بیان کرده اند . حال باید دید که آیا اپراتورها سیم کارت از درخواستشان کوتاه می آیند و رقم های بسته های اینترنت را به حالت قبل بر می گرداند یا خیر

اپراتورهای موبایل که در ماه های پایانی سال همواره از قیمت تعرفه های اینترنت گله مند بودند و تاکید داشتند که قیمت فعلی دیگر برای آنها به صرفه نیست و باید تعرفه های اینترنت افزایش 100 درصدی داشته باشد تا آنها امکان فعالیت داشته باشند، مانند سنوات گذشته نسبت به این تغییر تمایل داشتند. تغییر در فروش بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل پیش از این در سال های 95، 97 و 99 بوده که به طور مثال در اواخر اسفند 97، همراه اول عرضه بسته های بلند مدت شش ماهه و یک ساله خود را متوقف کرد.

بررسی های دیجیاتو نشان می دهد که دیگر خبری از بعضی بسته های حجیم این اپراتورها بر روی وب سایت و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری یا  USSD نمی باشد. البته این امکان هنوز برای مشترکین اپراتور رایتل مهیاست و هم چنان تمامی بسته های این اپراتور بدون تغییر برای کاربران عرضه می شود.

بررسی های بیشتر در این زمینه نشان می دهد که مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند بسته های بلند مدت یا با حجم بالا را تنها از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن" همراه من" و" ایرانسل من " خریداری نمایند. هر چند که در اپلیکیشن ها نیز عملا دیگر خبری از بسته های یک ساله نیست و برخی بسته های کوتاه مدت هم تغییرات اساسی در قیمت و حجم داشته اند.

مثلا اگر مشترکین همراه اول کد دستوری  # 100 * را شماره گیری نموده و گزینه بلند مدت را انتخاب نمایند، تنها بسته های 2 و 4 ماهه را برای فروش مشاهده می کنند. علاوه بر این، پیشتر برای مشترکین امکان خرید بسته های اینترنت یک ماهه با حجم 10 و 15 گیگابایت از طریق کد دستوری وجود داشت که در حال حاضر حذف شده اند. البته فعلا امکان خرید بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت در اپلیکیشن همراه من ویژه" مشترکین جدید" وجود دارد که مشترکینی که در یک ماه گذشته نسبت به فعال سازی سیم کارت خود اقدام نموده باشند، می توانند از آن استفاده نمایند.

در ایرانسل نیز اوضاع به همین قرار است و خبری از بسته های اینترنت یک ساله و پرحجم نیست؛ در حالی که همین تا هفته گذشته، امکان خرید بسته اینترنت یک ساله یا 90 روزه وجود داشت. برای نمونه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 5 * 555 * تنها می توانند بسته های 60 و 120 روزه را خریداری کنند و خبری از بسته های یک ساله و سه ماهه نیست. البته همچنان در اپلیکیشن "ایرانسل من" امکان خرید بسته های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.

با توجه به این که پیش از این در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در واکنش به اخبار مربوط به گرانی اینترنت آمده بود که " ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مد نظر قرار دهند و بخش عمده درآمد حاصله صرف توسعه شبکه شود،" انتظار می رفت این تغییرات بسیار کم و ناچیز باشد که در عمل به گونه ای دیگر بود و در چند روز گذشته شاهد تغییرات زیادی در این زمینه بودیم.

هر چند که تا این لحظه اپراتور رایتل هیچ تغییری در ارائه بسته های اینترنت همراه خود ایجاد نکرده است؛ ولی احتمال می رود به زودی مشترکین این اپراتور شاهد بسته های جدیدی با تعرفه متفاوت برای فروش باشند.

به نظر می رسد در شرایط کنونی باید منتظر بسته های اینترنت بلند مدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل با حجم و قیمتی کاملا متفاوت باشیم که مانند گذشته هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق کد های دستوری در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴ ق.ظ

این روز ها که طرح صیانت هنوز خیلی از رجال سیاسی پیگیر این هستند که ببینند  این طرح سرانجام به کجا میرسد که آیا اینترنت قطع می شود یا خیر. این روز ها که سرعت اینترنت هر از گاهی به پایین ترین حد از سرعت خود می رسد و باعث این می شود که کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند باعث این می شود که  فکر کنند که این طرح دارد اجرا می شود. اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که پهنای باند خود را گسترش دهند تا مردم بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند و این نواقص در سرعت اینترنت را به حدائقل برسانند. اپراتور ها که در تلاش هستند زیر ساخت های اینترنت را در کشور درست کنند تا مردم خیلی راحت در دنیا مجازی فعالیت کنند. هنوز قیمت اینترنت ثابت اس و افزایش قیمتی را در آن مشاهده نکردیم ولی اگر زیر ساخت ها درست نشود ممکن است که در ادامه شاهد تغییر قیمت باشیم

عد از سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که معتقد بود بخشی از کندی اینترنت به این دلیل است که زیر ساخت های اینترنت فرسوده شدند و اکنون منابع لازم برای توسعه زیر ساخت را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی افزایش قیمت اینترنت تامین شود، شاهد افزایش قیمت اینترنت اپراتورها بودیم.

شاتل اولین اپراتوری بود که با افزایش سرویس اینترنت ثابت خود بدون اطلاع مشترکین، آنها را سورپرایز کرد. سپس دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دستور سازمان تنظیم مقررات برای اصلاح تعرفه های اینترنت تعدادی از بسته های خود را به طور موقت حذف کردند. این حذف موقت بسته ها که قطعا در راستای افزایش قیمت می باشد، در آینده بسته های جدید با حجم و قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس بررسی های انجام شده بسته های محبوب اپراتورها برای اصلاح قیمت حذف شده و در حال حاضر ارزان ترین بسته های اینترنت از 19 هزار تومان تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر این بیشترین مدت اعتبار بسته های اینترنت همراه چهار ماهه یا 120 روزه می باشد و همه بسته های ارزان بلند مدت شش ماهه و یک ساله حذف شده است.

حال که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد مشترک، اقدام به حذف برخی بسته های پر مصرف و مقرون به صرفه کرده اند، به نظر می رسد باید منتظر گزینه های محدود تری باشیم که در عمل مشترکین را موظف به پرداخت دو برابری قیمت برای دریافت همان خدمات قبلی می کند. با این وجود بررسی ها نشان می دهد، در وب سایت اپراتورها هنوز تعدادی از بسته های اینترنت وجود دارد که افزایش قیمت نداشته و هم چنان با تعرفه قبلی ارائه می گردند.

ارزان ترین این بسته ها به شرح ذیل می باشند:

 

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های سی روزه ( به تومان)

 

همراه اول

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

پنج گیگا بایت

23،600 تومان

هفت گیگا بایت

28،200 تومان

ایرانسل

یک گیگابایت

10،500 تومان

دو گیگابایت

14،000 تومان

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

رایتل

یک گیگابایت

9،900 تومان

دو گیگابایت

13،500 تومان

سه گیگابایت

17،900 تومان

چهار گیگابایت

19،900 تومان

شاتل موبایل

300 مگ

4،900 تومان

500 مگ

5،500 تومان

850 مگ

9،000 تومان

یک گیگابایت

 9،500 تومان

مبین نت

هفت گیگا بایت

 30،000 تومان

10 گیگابایت

36،000 تومان

15 گیگابایت

42،000 تومان

25 گیگابایت

53،000 تومان

 

بسته های بلند مدت موجود در سایت های اپراتورها که هم چنان به قیمت پیشین به مشترکین عرضه می گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

گران ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های یک ساله ( به تومان)

 

همراه اول

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

ایرانسل

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

 

      رایتل      

500 گیگابایت / 125.000 تومان

100 گیگا بایت / 220،000 تومان

 

شاتل موبایل

                          30گیگا بایت/ 96،000 تومان                       

 

    مبین نت   

200گیگا بایت

452،000 تومان

620 گیگابایت

749،000 تومان

800 گیگابایت

889،000 تومان

1100 گیگابایت

1،199،000 تومان

 

مشترکین اپراتورهای مربوط برای خرید این بسته ها می توانند به وب سایت رسمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و مبین نت مراجعه کنند.

 

نکات کلیدی قبل از خرید گوشی هوشمند

شنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶ ق.ظ

از زمانی که کرونا آمده تا به امروز زمان زیادی میگذرد که باعث این شده که آموزش ها به صورت مجازی باشد و کلیه امور هم تا حدودی به صورت آنلاین و مجازی باشد. در این ایام داشتن یک  گوشی هوشمند بسیار مهم است برای همین خیلی از خانواده های برای اینکه فرزندانشان تحصیل کنند به خرید گوشی روی آوردند. در این سالها گوشی دیگر جز وسایل مهم زندگی به طوری که هرکس یک گوشی تلفن همراه دارد و باعث این شده که برند های گوشی متنوع شود و مشتری ها بسیار راحت انتخاب کنند. در این شرایط برند های گوشی بسیار راحت توانسته اند که نیاز مشتری را بشناسند و بتوانند که راحت تر گوشی تولید کنند. گوشی های هوشمند که در این سالها بسیار موثر بودند و باعث بالا بردن اطلاعات مردم توسط اپ های مختلف شدن . اما یک سری ویژگی هایی هم دارند که باعث سردرگمی مشتری  ها می شد که بسیار لذت بخش بوده است

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخورتر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد.

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

 سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچ گاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

ضیافتی دیگر از ایرانسل در اولین رمضان قرن

پنجشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱ ق.ظ

امسال که برای اولین بار در قرن جدید ماه مبارک رمضان شروع شده و اپراتور های سیم کارت هم به خاطر این قضیه به مردم عیدی می دهند تا بتوانند در این ماه هم استفاده کنند.یکی از این اپراتور هایی که امسال هم مثل سال های پیش به مردم عیدی می دهد شرکت ایرانسل است . ایرانسل امسال هم با دادن اعتبار هایی که همیشه خاص بوده برای مشترکانش باعث این شده که همیشه در این ماه از اپراتور های دیگر برتر باشد. در این ماه مبارک رمضان هم ایرانسل با دادن اعتبار هایی باعث خوش حالی  مشترکانش شده است . در این ماه ایرانسل به تمامی مشترکانش تحت بسته مکالمه ایی هدیه هایی ویژه ایی می دهد که خیلی خوب و به صرفه برای مردم هستند . این طرح که به نام تماس در وقت نماز است به نظر میاد با بازخورد های بسیار عالی از طرف مردم برخورد کند و بتواند رضایت مردم را بگیرد ایرانسل را  بیش تر از این محبوب کند

علاوه بر این" کمپین ضیافت رمضان در بهار با اپلیکیشن پیشواز ایرانسل،" یکی دیگر از خدمات این اپراتور در این ماه پر خیر و برکت است که برای همراهی بیشتر با مشترکین در نظر گرفته شده است. فرصت شرکت در این کمپین برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل تا تاریخ 13 اردیبهشت 1401 مصادف با عید سعید فطر می باشد که علاقمندان با شرکت در قرعه کشی این ضیافت نیز شرکت داده خواهند شد.

برای شرکت در قرعه کشی، لازم است کاربران در بخش پیشواز شخصی، یک پیشواز خلاقانه با صدا، نوازندگی یا هنرنمایی خودشان ساخته و به عنوان آهنگ پیشواز از آن استفاده کنند. برای افزایش امتیاز مشترکین می توانند این آهنگ پیشواز شخصی را با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارند، تا آنها نیز در صورت تمایل از آهنگ شما به عنوان آهنگ پیشواز خط خود استفاده نمایند که در این صورت هم امتیازی نصیب آنها شده و هم برای شما امتیازی مضاعف در نظر گرفته می شود.

 بر اساس اعلام روابط عمومی این اپراتور، جوایز این قرعه کشی به شرح ذیل می باشد:

 

یک دستگاه گوشی هوشمند هواوی برای نفر اول

مچ بند هوشمند هواوی برای نفرات دوم و سوم

100 هزار تومان شارژ هدیه کیف پول دیجیتال برای 1401 نفر

 

مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #75* نسبت به دریافت اپلیکیشن پیشواز اقدام نمایند

 

اپراتور همراه اول از سال 1372 در حوزه ارتباطات و فناوری شروع به همکاری کرده است و در این سالها همیشه سعی کرده است که با  دادن امکاناتی به مشتریانش باعث آرامش و خوشحالی آنها شود . در این مدت که همراه اول توانسته با دادن سیم کارت های اعتباری و دائمی به مشتریان خود اعتبار ویژه ایی در حوزه سیم کارت داشته باشد و چون نخستین  شرکت هست برای همین بیشتر مردم  علاقه به داشتن سیم کارت از همراه اول هستند. در این چند وقت همراه اول طرحی را برای کسانی که سیم کارت اعتباری داشته اند گذاشته که باعث خوشحالی آنها هم شود . این طرح که قبلا اجرا شده بود و دوباره انجام می شود به مالکان سیم کارت اعتباری اجازه میدهد که با اندکی پول سیم کارت خود را دائمی کنند که این حرکت بسیار جالب بوده است برای مشترکان همراه اول در ایران . این کار باعث این می شود که شاید شرکت های دیگر هم از این طرح همراه برای مشترکان شان استفاده کنند

به همین منظور اپراتور همراه اول در راستای جلب رضایت بیشتر مشتریان خود، چندی است که سرویسی جدید و منحصر بفرد به نام "تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی" را ارائه نموده است و این فرصت را به مشترکین سیم کارت های اعتباری خود می دهد تا به راحتی بتوانند از خدمات و تسهیلات خاص مشترکین دائمی این اپراتور استفاده نمایند.

در این سرویس، مشترک اعتباری سیم کارت همراه اول که بنا به هر دلیلی تمایل دارد؛ بدون تغییر شماره و اپراتور، سیم کارت فعلی خود را به دائمی تبدیل کند؛ می تواند با استفاده از یکی از روش های زیر بدون خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری همراه اول فعال خود را به دائمی تبدیل نماید:

 

فروشگاه آنلاین همراه اول:

این روش سریعترین و راحت ترین روش ممکن برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می باشد.

مراحل انجام کار برای کلیه مشترکین اعتباری به شرح ذیل می باشد:

ورود به فروشگاه آنلاین => انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی => وارد نمودن شماره تلفن اعتباری => ارسال رمز یکبار مصرف=> مطالعه و تایید قوانین و شرایط => ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

 

آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من:

مشترکینی که تمایل به استفاده از این روش را دارند، توجه داشته باشند که لازم است حتما آخرین نسخه اپلیکیشن"همراه من "را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنند؛ سپس با ورود به اپلیکیشن" همراه من"، در بخش "خدمات،"وارد قسمت "خدمات سیم کارت" شده و با انتخاب گزینه "تبدیل به دائمی،" مراحل تبدیل سیم کارت را تکمیل نمایند.

 

مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات حضوری:

در این روش که در با توجه به شرایط کرونایی، خصوصا در شهر های بزرگ اصلا پیشنهاد نمی شود، مالک سیم کارت باید با در دست داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به این مراکز به صورت حضوری مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و امضای فرم تقاضا نامه اقدام نماید.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مبلغ 100،000 هزار تومان می باشد که 36،000 هزار تومان این مبلغ بابت تضمین پرداخت، منظور می گردد.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی همراه اول از اول بهمن 1400 تا پایان فروردین 1401 هزینه تبدیل اعتباری به دائمی با 30% تخفیف فقط با 70 هزار تومان خواهد بود که در صورت استفاده مشترک از این فرصت طلایی، کاربر علاوه بر بهره مندی از تخفیف 30 درصدی هزینه تبدیل سازی، از یک یک بسته اینترنت 30 گیگا بایتی به مدت یک ماه از زمان فعال سازی نیز برخوردار خواهد شد.

 

 

این روز ها که بحث اینترنت در کشور داغ است و هنوز پرونده صیانت در مجلس باز است و این روز ها هم که اینترنت دچار مشکل شده است. اپراتور های سیم کارت که این روز ها همه تلاش هایشان را می کنند تا بتوانند به این اوضاع سرو سامانی بدهند تا بتوانند یکی از مشکلات و دغدغه های مردم را حل کنند.این روز ها که اینترنت با مشکل است و نوسانات بسیار زیادی دارد و بسیار سخت شده است . علاوه بر این اپراتور های سیم کارت که در این چند هم یک ذره باعث دلخوری مردم شده اند به خاطر  محدود کردن بسته های اینترنت و همین امر موجب نارضایتی مردم از این اپراتور ها شده است. در صورتی که در گذشته این نوع محدودیت ها وجود نداشت و باعث این می شد که  کاربر بدون استرس و هر زمانی که دوست دارد بتواند از بسته اینترنتی خود استفاده کند ولی این روز ها بسیار از مردم از این محدودیت ها خرسند نیستند

در روزهای اولیه عرضه اینترنت در کشور، بسته های نامحدود اینترنت هم از سوی اپراتورها و هم از سوی شرکت های ارائه دهنده اینترنت از تنوع خاصی برخوردار بود و کاربران می توانستند بدون هیچ محدودیتی در هر بازه زمانی که دلشان می خواست، از این بسته ها استفاده کنند. ولی کم کم این بسته های پرطرفدار و مقرون به صرفه جای خود را به بسته هایی دادند که همچنان تحت عنوان اینترنت نامحدود، برای کاربران محدودیت زمانی قائل می شدند و فقط در بازه زمانی نیمه شب تا صبحگاه قابل استفاده بودند.

حتی تا همین چند ماه پیش نیز بسته های اینترنت نامحدود با شرایط استفاده در نیمه شب از طریق هر سه اپراتور فعال در کشور ارائه می شد که به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری آنها اجازه می داد تا با تعرفه مناسب از این بسته ها بهره مند گردند. ولی بعد از مدتی با اضافه کردن عبارت" سقف مصرف منصفانه " این بسته ها را به نوعی محدودتر کرده و با تعیین حد مجاز، آنها را عملا از حالت نامحدود خارج ساختند. در صورت قضاوت منصفانه، می توان گفت که سقف های مصرف این بسته ها معمولا آنقدر زیاد بود که کاربران برای تمام شدن میزان مجاز حد مصرف اصلا نگران نبودند.

ولی موضوع قابل تامل این است که در طی یکی؛ دو ماه گذشته مقادیر این بسته های نامحدود اینترنتی عرضه شده توسط اپراتورها تغییراتی پیدا کردند که به نظر می رسد اطلاق بسته نامحدود اینترنت به این بسته ها کمی اغراق آمیز می باشد.

در ادامه نگاهی به بسته های نامحدود اینترنت اپراتورهای فعال در کشور می اندازیم:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها نیز برخوردار است، چندین سال است که بسته های نامحدود اینترنت یک ماهه را تحت عنوان "اینترنت ویژه" برای مشترکین خود عرضه می کند. این بسته ها که از محدودیت زمانی برخوردار بودند؛ معمولا در دو زمان مجزا از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح و دیگری از 2 بامداد تا 7 صبح قابل استفاده بودند.

ولی در حال حاضر تنها یک بسته ویژه 1 بامداد تا 11 صبح در دسترس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می باشد که از حد مصرف منصفانه 100 گیگابایت برخوردار بوده و با قیمت 19900 تومان در اختیار کاربران قرار می گیرد؛ البته به این قیمت اعلام شده 9 درصد مالیات نیز تعلق می گیرد. نکته جالب توجه اینجاست که حد مصرف منصفانه در بسته های پیشین این اپراتور 450 گیگابایت بوده که بعد از مدتی به 150 گیگابایت تقلیل یافت و حال تنها به 100 گیگابایت رسیده است.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول در صورت تمایل می توانند از طریق اپلیکیشن "همراه من "و یا شماره گیری کد دستوری # 1000 * نسبت به خرید بسته نامحدود اینترنت همراه اول اقدام نمایند.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل که معمولا در ارائه بسته ها به نیاز و سلیقه کاربران خود توجه خاص دارد، در ماه های اخیر بسته نامحدود ساعتی را برای کاربران خود تعرف کرده بود که معمولا در ساعات نیمه شب یا صبح زود فعال می شدند و برخی از آنها نیز در طول شبانه روز قابل استفاده بودند.

البته در حال حاضر ایرانسل همه این بسته ها را حذف کرده و تنها یک بسته نامحدود یک روزه 800 تومانی ارائه کرده که متعلق به سایت های داخلی می باشد. برای نمونه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل، می توانند بعد از فعال سازی این بسته به طور نامحدود از VOD ها و یا آپارات استفاده کرده و یا از برخی سایت های داخلی برنامه و بازی دانلود کنند.

مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل با مراجعه به وب سایت این اپراتور و یا شماره گیری کد دستوری # 1 * 5555 * امکان خریداری و فعال سازی بسته نامحدود ایرانسل را دارند.

 

اپراتور رایتل

در حال حاضر اپراتور رایتل چند بسته اینترنت نامحدود برای کاربران خود تعریف کرده است که بدون تعیین سقف مشخص و در طول شبانه روز قابل استفاده می باشد. بسته اول، یک بسته نیم ساعته نامحدود به قیمت 3500 تومان و حد مصرف منصفانه 2.5 گیگابایت، بسته دوم، بسته نامحدود سه ساعته با سقف مصرف منصفانه 15 گیگابایت و قیمت 13 هزار تومان می باشد. علاوه بر این، رایتل بسته اینترنت هفتگی نامحدودی نیز برای کاربران در نظر گرفته که با قیمت 54 هزار تومان و حد مصرف مجاز 150 گیگابایت عرضه می گردد.

برای دسترسی به این بسته ها کاربران رایتل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن "رایتل من،" نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

بسته های اینترنت نامحدود به عنوان یکی از پرطرفدارترین بسته های ارائه شده، هنوز هم در برخی شرکت های ارائه کننده اینترنت به طور نامحسوس ارائه می شود، ولی در خصوص اپراتورهای اینترنت سیار ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) محدود به همین مواردی است که در متن ذکر گردید.

 

اپل آی او اس 15

يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۰۲ ب.ظ

از زمانی که گوشی های اپل در سال 2007 توسط استیو جابز معرفی شد تا به امروز زمان زیادی می گذرد و در این سالها اپل توانسته محبوبیت فراوانی بدست آورد. با گذشت زمان و بعد از استیو جابز اکثر کارشناس ها معتقد بودند که اپل سقوط می کند ولی این اتفاق نیفتاد و با طرح ها تیم کوک اپل روز به روز توانست امپراطوری خود را گسترش دهد و بتواند بازار های مختلفی را بدست آورد.حال با گذشت زمان و معرفی محصولات جدید اپل  در سال جدید  اپل آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس را داده است . اپل با این اپدیت و سری جدید گوشی هایش می تواند امپراطوری  خودش را گسترش دهد و حتی بزرگ تر از اینی که هست بکند. شرکت های تولید گوشی در جهان  که بازار های خود را داشته اند با این کار به نظر میاد که باید بیشتر تلاش کنند تا با اپل رقابت بپردازد تا بتوانند که بازار های خود را حفظ کنند

به تازگی کمپانی اپل مطابق معمول هر سال نسخه جدید آپدیت خود یعنی ios 15.4 را عرضه کرده است که بر اساس آن به زودی امکان دانلود این آپدیت برای تمام کاربران آیفون و حتی دارندگان نسل سوم آیفون SE و مدل سبز رنگ آیفون 13 وجود خواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگیهای این آپدیت، امکان باز کردن قفل گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک و مجموعه ایموجی های جدید می باشد.

بنا به گفته اپل، قابلیت آنلاک کردن گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک، در صورتی که بینی و دهان کاربر کاملا با ماسک پوشیده باشد؛ باعث کم شدن دقت کلی فیس آیدی می شود؛ ولی با استفاده از این آپدیت این ویژگی فعال شده و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. البته استفاده از عینک معمولی یا آفتابی و کلاه قطعا عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار داده و تشخیص را دشوارتر خواهد کرد، به همین خاطر استفاده از آنها در زمان تشخیص اصلا توصیه نمی شود.

بنا بر اعلام اپل این نسخه به همراه آپدیت های جدید آیپد او اس 15.4 و مک او اس 12.3 با قابلیت پشتیبانی از ویژگی یونیورسال کنترل (Universal Control) عرضه خواهد شد که به کاربران این امکان را میدهد تا از کیبود و ماوس سیستم های مک برای کنترل بی سیم آیپد استفاده کنند. مثلا برای این که کاربر با یونیورسال کنترل فایل ها را از آیپد به یک کامپیوتر درگ اند دراپ کند، دستگاه مک می بایست به نسخه مک او اس مانتری 12.3 به روز رسانی شده و آیپد نیز بروز رسانی آیپد او اس 15.4 را دریافت کرده باشد.

شناسایی ایرتگ هایی که برای اهداف سوء مانند تعقیب یا جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرند از دیگر قابلیت های جدید آی او اس 15.4 می باشد. علاوه براین در این بروز رسانی دستیار سیری ارتقا یافته و قابلیت Tap to Pay نیز به آن اضافه شده که به کاربران کمک می کند با تبدیل گوشی های هوشمند خود به پایانه های پرداخت بدون تماس، هزینه های خود را سریعتر و آسانتر پرداخت کنند.

در حال حاضر تمامی دستگاه هایی که از آی او اس 15 پشتیبانی می کنند، می توانند آی او اس 15.4 را دریافت کنند که از مدل آیفون 6 اس به بعد را شامل می شود. در خصوص آیپد او اس 15.4 نیز تمامی مدل های آیپد پرو، نسل دوم آیپد ایر و نسخه های بعد از آن، نسل چهارم آیپد مینی و نسخه های بعد از آن و نسل پنجم آیپد و مدل های بعد از آن می توانند از این قابلیت بهره مند گردند.

 

مک او اس مانتری 12.3 نیز در دستگاه های زیر پشتیبانی می شود :

 

آیمک ( مدل اواخر 2015 و بعد از آن)

مک پرو (مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک مینی ( مدل اواخر 2014 و بعد از آن )

مک بوک پرو ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ایر ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ( مدل اوایل 2016 و بعد از آن )

 

کلیه کاربران گوشی های آیفون توجه داشته باشند قبل از آپدیت گوشی، باید از آن بکاپ گرفته و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشند.

 

ایرانسلی ها و جشنواره تماشا پلاس چارخونه

يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴ ق.ظ

از زمانی که برادران لومیر برای نخستین بار در یک سالن عمومی توانستند فیلم خود را بر پرده نقره ایی نمایش دهند تا با امروز زمان زیادی میگذرد و از آن زمان تا به امروز سینما و دنیای هنر تغییرات و پیشرفت هایی داشته است .امروز پلتفرم هایی به وجود آمده است که مردم به راحتی بتوانند فیلم های مورد علاقه خود را ببینند.در این روز ها ایرانسل در حرکتی بسیار جالب توانسته با یکی از این پلتفرم های رایگان فیلم و سریال قرارداد ببندد.این پلتفرم که اسمش چارخونه است و به جز فیلم بازی برای اندروید و موسیقی و کتاب آنلاین و یا کتاب صوتی می توان از این پلتفرم دانلود کرد. ایرانسل با این کار توانسته بار دیگر با اقدام بسیار جالب و هوشمند خودش را به سر زبان ها بیندازد.ایرانسل با این قرارداد توانسته که  برای مشترکانش که دوست دارند کتاب صوتی گوش دهند یا فیلم ببیند بستری را مهیا کرده است که بتوان از به راحتی  استفاده کرد

به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بازار جامع محتوای دیجیتال ایرانسل، چارخونه، جشنواره دورهمی فیلم بازها را با شعار "خیلی دور... اما خیلی نزدیک" در چارخونه پلاس برگزار می کند. این جشنواره برای نخستین بار به علاقمندان تماشای گروهی فیلم و سریال این فرصت را می دهد تا با دعوت دوستان و آشنایان به تماشای فیلم و سریال به صورت گروهی؛ نه تنها از تماشای دورهمی فیلم ها لذت ببرند بلکه با کسب امتیاز در قرعه کشی شرکت داده شده و از جوایز این جشنواره هم بهره مند گردند.

این امکان که اخیرا در ویژگی جدید چارخونه یعنی در تماشا پلاس ایجاد شده تا 2 اردیبهشت 1401 تمدید گردید و کاربران می توانند در حالی که به طور همزمان، با دوستان خود فیلم می بینند، با استفاده از گزینه میکروفن، با آنها ارتباط برقرار کرده و پیام صوتی بفرستند. البته برای استفاده از این امکانات نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی نبوده و کلیه امکانات در چارخونه در دسترس کاربران خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، تمامی کاربرانی که در طول مدت جشنواره، حداقل یک ساعت فیلم دیده باشند در قرعه کشی 30 صندلی کمپینگ شرکت داده خواهند شد. علاوه بر این به 50 نفر اولی که بیشترین امتیاز را در هر هفته کسب کنند، 500 هزار تومان اعتبار کیف پول دیجیتال هدیه تعلق می گیرد.

برای کسب امتیاز لازم است کاربران حداقل به میزان یک ساعت فیلم ببینند که در این صورت به ازای هر دقیقه از فیلم یک امتیاز به کاربر تعلق می گیرد. در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند؛ امتیاز خود را برای دریافت هدیه افزایش دهند،کافیست از طریق لینک دورهمی که در ابتدای پخش هر فیلم قرار می گیرد و یا به وسیله دکمه اشتراک گذاری فیلم در صفحه فیلم مورد نظر، دوستان خود را به تماشای فیلم دعوت کنند که در آن صورت به ازای هر یک دقیقه تماشای فیلم توسط فرد مدعو، هر دو نفر یک امتیاز دریافت می کنند.

همچنین ایرانسل در طول مدت جشنواره، روزهای مشخصی را به عنوان سانس ویژه در نظر گرفته که در این روزها در صورت تماشای فیلم توسط کاربر، در قرعه کشی روزانه چهار بن خرید یک میلیون تومانی کالای کمپینگ شرکت داده خواهد شد.

کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند بدون نیاز به خرید اشتراک چارخونه پلاس، در این جشنواره شرکت کرده و با اینترنت تمام بها، از دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود لذت ببرند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره می توانند به صفحه ویژه وب سایت چارخونه به آدرس campaign.charkhoneh.com/cinema مراجعه نمایند.

 

گوشی هوشمند که این روز ها بسیار مهم است و همه در دنیا گوشی دارند. کرونا باعث این شد که در جهان همه کلاس ها به صورت مجازی باشد و حتی بعضی از کار ها هک به صورت آنلاین باشد .که در این چند سال بسیار بازخورد مثبت داشته است. گوشی های هوشمند در چند سال اخیر به خاطر کرونا و وجود امکانات بسیار عالی توانسته بسیار محبوب تر شود. شرکت ها ی گوشی در این این سالها در تلاش بودند که همیشه امکاناتی را در گوشی هایشان بگذارند یا کارهایی بکنند که بتواند در بازار جلوه خاصی به گوشی بدهد.این روز ها هم برند های گوشی در تلاش هستند که بتوانند هرجوری شده بازار هایی که بدست آورده اند را از دست ندهند و بسیار مهم است که این اتفاق باعث جنگ بین شرکت های گوشی شده است و بسیار اتفاق مثبتی است چون در تلاش هستند گوشی های بسیار جالب و هیجان انگیز باشد و مردم را ترغیب به خریدن می کند

همین امر زندگی بشر را به سمت و سوی جدیدی سوق داد و تاثیر تکنولوژی را به میزان قابل توجهی افزایش داد. افراد برای حفظ فاصله اجتماعی مجبور بودند حتی کوچکترین خریدها و ارتباطات را در فضای مجازی انجام دهند که نه تنها به یکباره مصرف اینترنت را بسیار افزایش داد بلکه باعث رونق بخشیدن به بازار خرید و فروش گوشی های هوشمند در جهان نیز گردید.

بازار موبایل ایران در سالی که گذشت، همانند سال قبل از رونق خوبی برخوردار بود و بنا به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات گوشی هوشمند در سال 1400 ( بازه زمانی 1 اسفند ماه 1399 تا 1 اسفند ماه 1400 ) مجموعا 18.3 میلیون دستگاه بود که از این تعداد حدود 18 میلیون و 280 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور گردیده است. البته برخلاف سال های گذشته که بیشترین میزان واردات و مصرف مربوط به ماه های پایانی سال بود، در سال 1400 واردات تلفن همراه در خرداد ماه با حدود 2 میلیون دستگاه بیشترین میزان خود را داشته که از این میزان، تعداد یک میلیون و 800 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شد.

بر اساس اعلام محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، گوشی های هوشمند سامسونگ با در اختیار داشتن سهم  48 درصدی از سهم بازار برندهای تلفن همراه کشور در رتبه نخست، برند شیائومی با 28 درصد در رتبه دوم، نوکیا با 12 درصد در جایگاه سوم، اپل با 6 درصد در جایگاه چهارم و هواوی با کسب یک درصد از سهم بازار کشور در رتبه پنجم رده بندی قرار می گیرند.

 

جدول رده بندی سهم برندها در بازار موبایل ایران در بازه زمانی 1 اسفند 99 تا 1 اسفند 1400

 

رتبه

نام برند

تعداد دستگاه

درصد سهم بازار

ارزش به دلار

1

سامسونگ

8،710،000

48

1،878،000،000

2

شیائومی

5،210،000

28

1،106،000،000

3

نوکیا

2،250،000

12

54،000،000

4

اپل

1،030،000

6

1،350،000،000

5

هواوی

230،000

1

7،000،000

 

با اندکی تامل در جدول فوق، می توان مشاهده کرد که با وجود آن که برند نوکیا سهم بیشتری از بازار داخلی کشور را نصیب خود کرده است، اما از نظر ارزشی رتبه بالایی ندارد. زیرا گوشی های هوشمند وارداتی این برند قیمت پایینی داشته و اغلب از نوع فیچر فون ( تلفن های دکمه ای) می باشند.

یکی دیگر از نکات تامل برانگیز جدول، جایگاه اپل در بازار داخلی کشور می باشد که رتبه چهارم برای این برند پرطرفدار جهانی کمی عجیب است. با توجه به این که برند اپل همواره بیشترین سهم فروش در بازارهای جهانی را داشته و گوشی های هوشمند و باکیفیت آیفون در ایران نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر ایران، گران بودن گوشی های آیفون و دسترسی سخت برای خرید، تاثیر بسیار زیادی بر سهم این برند در بازار ایران داشته است، هرچند که ارزش ریالی همین میزان از واردات نیز رقم قابل توجهی می باشد.

در ادامه سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، بیان داشتند که از بین مدل های وارد شده در سال 1400، گوشی هوشمند سامسونگ A12 با تعداد 2 میلیون و 141 هزار و 700 دستگاه ( به ارزش 349 میلیون دلار)  پر فروش ترین و پر مصرف ترین دستگاه موجود در بازار بود و پس از آن؛ شیائومی مدل POCO X3 PRO با تعداد یک میلیون و 13 هزار دستگاه( به ارزش 262 میلیون دلار) در جایگاه دوم و نوکیا 105 با بیش از یک میلیون دستگاه (به ارزش 14 میلیون دلار) در رتبه سوم پرتقاضاترین های بازار ایران قرار دارند.

جایگاه چهارم و پنجم جدول پرفروش های بازار موبایل ایران بار دیگر به برند سامسونگ تعلق دارد و به ترتیب به مدل های سامسونگ A21S با 177 هزارو چهارصد دستگاه ( به ارزش 102 میلیون و 900 هزار دلار) و مدل سامسونگ A32 با تعداد 652 هزار و 500 دستگاه ( ارزش 157 میلیون و 900 هزار دلار) اختصاص می یابد.

در بین گوشی های شرکت اپل نیز آیفون 12 پرومکس با تعداد 253 هزار و 600  هزار دستگاه ( به ارزش 350 میلیون و 300 هزار دلار) رتبه نخست پرفروش های بازار ایران را به خود اختصاص داده است. البته بیشترین گوشی مسافی وارد شده به کشور نیز متعلق به آیفون می باشد و ماهانه حدود 6 هزار دستگاه آیفون به صورت واردات مسافری وارد کشور می شود.

به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، افزایش نرخ گمرکی و قوانین مربوط به واردات تاثیر بسیار زیادی بر قیمت گوشی های هوشمند در کشور داشته و این روند صعودی باعث شده تا مردم به سمت خرید گوشی های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه بروند که رده بندی اعلام شده از سوی انجمن وارد کنندگان گواه این مدعاست. فهرست اعلامی این سازمان از پرتقاضاترین های بازار موبایل ایران نشان می دهد گوشی های اقتصادی و میان رده در کشور از اقبال بیشتری نسبت به گوشی های پرچمدار و مطرح جهانی برخوردار بوده و گوشی های گران و پرچمدار مانند آیفون بیشتر به صورت مسافری وارد کشور می شوند.

 

 

 

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟


یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟


ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم



برای قیمت گذاری روی سیم کارت خود و اطلاع از کیفیت و مرغوبیت آن با مراجعه با لینک زیر

در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز


سیم کارت خود را ثبت کنید تا قیمت فروش در بازار و نوع رند آن برای شما پیامک شود.


www.RondBaz.com/Pricing.aspx

رندباز

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۲

پیوندها