قیمت گذاری سیم کارت - قیمت سیم کارت

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟ یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟ ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم , در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز

۱۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

بهترین تلفن‌های همراه برای کودکان کدامند؟

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷ ب.ظ

تلفن‌های همراه مناسب کودکان در سال ۲۰۲۱

با توجه به سن کودکان، نیازهای آن‌ها برای داشتن تلفن همراه متفاوت است. به طور مثال، کودکان با سن کمتر شاید فقط به گوشی نیاز داشته باشند که بتوانند با آن بازی کرده یا برای برقراری تماس از آن استفاده کنند. اما بهترین گوشی برای نوجوانان تلفن همراهی است که بتوانند در آن انواع اپلیکیشن‌ها را نصب‌کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

در ادامه لیستی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، پرچم‌دار و میان‌رده مناسب کودکان و نوجوانان را معرفی کرده‌ایم که تمامی فاکتورهای مورد نیاز ذکر شده را دارند.


 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ گوشی مخصوص کودکان باید بدون اینکه با قابلیت‌های زیاد خود کودکان را درگیر خود و گاها گیج کنند، تمام نیازهای آن‌ها را رفع کنند.

در ادامه به معرفی تلفن‌های همراه مناسب کودکان در ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

خرید تلفن همراه به خودی خود می‌تواند چالش برانگیز باشد اما موقعی بسیار سخت‌تر خواهد شد که بخواهیم برای فرزندمان گوشی ای بخریم که مناسبش باشد. بسیاری از افراد معتقدند که داشتن تلفن همراه برای کودکان می‌تواند مضر بوده و اثرات مخربی داشته باشد اما این امر را می‌توان اجتناب ناپذیر دانست چرا که بسیاری از فعالیت‌های عادی کودکان مثل درس خواند و آموزش دیدن ویا حتی بازی کردن با پیشرفت تکنولوژی شکل تازه‌ای به خود گرفته و نیاز کودکان را به تلفن همراه دو چندان می‌کند. از مواردی که والدین در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه داشته باشند انتخاب گوشی مناسب برای فرزندشان است. 

سامسونگ گلکسی A10e

 این گوشی با قیمتی مقرون‌ به‌صرفه عرضه می‌شود و دارای صفحه‌نمایش ips ۵.۸ اینچی است. این گوشی با کاربری چندرسانه‌ای خود مخصوص تماشای فیلم است. همچنین دارای جک هدفون است و بسیار مناسب کودکانی است که تا به حال از گوشی هوشمند استفاده نکرده‌اند.

این گوشی برای انجام بازی‌های سنگین مناسب نیست. اما توانایی کنترل بازی‌های دو بعدی را دارد.

 

گوگل پیکسل 3a

این گوشی دارای دوربین باکیفیت برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری است. صفحه نمایشگر آن ۵.۶ اینچی و نوع OLED است. تراشه سریع این گوشی قدرت پردازنده آن را بیشتر کرده و برای نصب و اجرای بازی‌های فشرده بسیار مناسب است.

جک ۳.۵ میلی‌متری این گوشی برای هدفون ساخته شده و مخصوص عاشقان موزیک است. این گوشی برای کودکان و نوجوانان مناسب است و سیستم‌عامل اندرویدی آن یک سیستم نظارتی Google family link  را دارد.

آیفون SE 2020

این گوشی با صفحه‌ نمایش ۴.۷ اینچی و دوربینی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی دارای ویژگی‌هایی برای استفاده آسان توسط کودکان است. همچنین این آیفون عملکرد قوی برای نصب بازی‌های فشرده از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید با این گوشی اشتراک Apple Arcade را تهیه کرده و به بازی‌ها متنوع با کیفیت مناسب کودکان و نوجوانان دسترسی پیدا کنید.

گوشی آیفون SE 2020 از کنترلرهای بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی مجهز به GPS است که از طریق آن والدین می‌توانند در شرایط ضروری برای پیدا کردن کودک خود از این سیستم کمک بگیرند.

 

گوشی Nokia 5.3

این گوشی اندرویدیِ خوش‌ساخت قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار دارد. دارای پردازنده سریع و قابلیت عکاسی پرتره است. همچنین این گوشی ۲ روز ماندگاری شارژ باتری داشته و برخلاف وضوح کم صفحه‌ نمایش، توانایی تولید کنتراست بالا و رنگ‌های عمیق را دارد. علاوه بر این، Nokia 5.3  جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون داشته و اسپیکر آن بسیار قدرتمند و بلند است.

موتورولا موتو G8 پاور

این گوشی توانایی پخش ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه ویدئوی یوتیوب با یکبار شارژ را دارد. صفحه‌نمایش آن ۶.۴ اینچی و وزن آن ۱۹۷ گرم است. همچنین دارای جک هدفون بوده و مناسب بازی‌های سبک است، اما بازی‌های سنگین را اجرا نمی‌کند.

قابل‌ذکر است که  موتورولا موتو  G8 پاور، به دلیل بزرگ بودن زیاد مناسب کودکان نبوده و بیشتر مناسب نوجوانان است.

گوشی Nokia 3310، 3G

این گوشی مناسب انجام کارهای سریع مثل برقراری تماس و ارسال پیام است، اما همچنان یکی از گوشی‌های محبوب و پرفروش در بین کاربران است. نکته قابل‌ توجه این گوشی شارژدهی بسیار زیاد آن است. همچنین دارای یک دوربین ساده است. حافظه داخلی آن کم است ولی توانایی نصب کارت حافظه میکرو SD را دارد. نوکیا 3310 قیمت ارزانی داشته و شما می‌توانید با یکبار شارژ حدود چند هفته از آن استفاده کنید!

این گوشی برای کودکان کم سنی که استفاده از گوشی هوشمند هنوز برای آن‌ها زود است مناسب است.

گوشی Apple iPhone 12 mini

این مدل از آیفون از همه گوشی‌های معرفی شده گران‌تر است. اما بهترین گوشی برای نوجوانان به شمار می‌آید. صفحه‌نمایش آن ۵.۴ اینچی بوده و طول عمر زیادی دارد و  کودک شما می‌تواند در سال‌های بعد هم از آن استفاده کند.

همچنین این گوشی امکان پشتیبانی از انواع کنترلرها را داشته و این موضوع آن را به یک کنسول بازی کوچک و قوی تبدیل می‌کند. با این گوشی می‌توانید اشتراک Apple Arcade را تهیه کرده و به بازی‌های متنوع خانوادگی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، iphone 12 mini دارای فناوری 5G نیزمی‌باشد.

 

گوشی Samsung Galaxy A52

این گوشی سامسونگ جزو گوشی‌های میان‌رده به شمار رفته و دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی است. بلندگوهای استریوی آن مخصوص تماشای یوتیوب است. همچنین امکان انجام بازی‌های سه‌بعدی نیز در آن وجود دارد و دوربین اصلی آن نیز دارای لرزشگیر اپتیکال است. علاوه بر این دوربین آن عریض است و توانایی عکاسی پرتره را هم  دارد.

 

زیر ساخت ابری ایرانسل به بهره برداری تجاری رسید

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶ ب.ظ


 

سرورهای ابری و با مجازی سال‌هاست که در دنیا بسیار مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است و اکثر افراد و به خصوص شرکت‌ها داده‌های خود را روی این پلتفرم‌ها ذخیره می‌کنند. این فضای ابری فضای نسبتا نامحدود را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا حجم بالایی از فایل‌های خود را بدون نگرانی از پاک شدن و یا کم آوردن فضا، روی آن ذخیره کنند. 

در ایران نیز ایرانسل سرویس ابری خود را مدت‌هاست که راه اندازی کرده و مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است و حتی بسیاری از افراد عادی نیز از آن استفاده می‌کنند.  اما اینبار ایرانسل با ارائه‌ی دیتاسنتر مجازی به کسب و کارها با اهداف تجاری این امکان را هدفمندتر ساخته است. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ این زیرساخت‌های ابری برای رفع ضرورت سرمایه‌گذاری گزاف روی دیتاسنتر فیزیکی استفاده می‌شوند.

هزینه این زیرساخت برای کاربران بر مبنای استفاده ساعتی از منبع پردازشی محاسبه می‌شود. این هزینه از اعتبار کیف پول آن‌ها کسر می‌شود. انعطاف بالا و مقیاس‌پذیری این سرویس باعث شده تا کاربران امکان تغییر خودکار منابع تخصیص‌یافته به ماشین‌های خود را در هر زمانی داشته باشند.

اپراتور ایرانسل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال در ایران، از زیرساخت‌های فنی گسترده خود استفاده کرده و این زیرساخت را به‌عنوان سرویس Infrastructure as a Service)) با صرف کمترین هزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های زیرساخت ابری ایرانسل

از طریق این زیرساخت ابری، کاربران می‌توانند نسبت به ساخت دیتاسنتر مجازی خود اقدام کند. از قابلیت‌های این زیرساخت ابری ایرانسل، می‌توان موارد زیر را نام برد:

·       امکان شخصی‌سازی ماشین‌های مجازی به‌صورت هم‌زمان

·       امکان استفاده از خدمات پردازش و ذخیره‌سازی امن و مطمئن

·       توزیع ماشین‌های مجازی در منابع سخت‌افزاری مختلف

·       انجام مدیریت فرایندها به‌صورت کاملاً خودکار و برنامه‌ریزی‌شده

·       امکان تهیة سرورهای ابری و ذخیره‌سازی ابری برای کاربر

·       دارای نسخة پشتیبان به‌صورت زمان‌بندی‌شده

·       ساخت و متصل کردن و جداکردن دیسک‌های خارجی مجازی به ماشین‌ها

·       افزونه DNS به‌منظور هدایت کردن رکوردهای DNS به سرورها و سرویس‌ها

·       امکان ساخت فایروال اختصاصی و پروفایل امنیتی جهت کنترل کردن ترافیک ورودی و خروجی ماشین‌های مجازی

·       امکان ساختن و راه‌اندازی ماشین‌های مجازی یکسان

·       امکان استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک فایل

·       امکان نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های مختلف

·       امکان مدیریت منابع پردازشی و افزونه‌های آن به‌صورت کاملاً یکپارچه و مستقل

چرا از زیرساخت ابری ایرانسل استفاده کنیم؟

استفاده از این سرویس، مزایای زیادی دارد. ازجمله این مزایا موارد زیر هستند:

ü    پیاده‌سازی منابع بر بستر استفاده‌شده ایرانسل

ü     دریافت توافق‌نامة سطح خدمات

ü    وجود استانداردهای ساخت و نگه‌داری مطمئن

ü     پایداری زیاد دیتاسنتر

ü    امکان فعال‌کردن عملکرد کنترل خطا

ü    امکان بازگردانی خودکار اطلاعات

ü    یکپارچگی با سایر خدمات دریافت شده ایرانسل

ü     امکان دسترسی به کلیه خدمات ارائه‌شده در دیتاسنتر ابری با داشبورد یکپارچه



 

هزینه هر پیامک چقدر است؟

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳ ب.ظ

 

از زمانی که تلفن‌های همراه وارد زندگی ما شد، اکثر ما برای ارتباط با یکدیگر از سیستم اس ام اس استفاده می‌کردیم و کارمان برای ارتباط با هم بسیار آسان شد. اما بعد تر و با رود گوشی‌‌های هوشمند روند پیام فرستادن به سمت پیام رسان‌های مجازی رفت و پیامک زدن هم به نوعی قدیمی شد. اما هنوز هم بسیاری از همان روش پیامکی استفاده می‌کنند و مسئله‌ی اینکه هر پیام‌شان چقدر هزینه برمیدارد حتما برای آن‌ها حائز اهمیت است. در ادامه هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور را بررسی می‌کنیم. 

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت ایرانسل

 

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی ایرانسل

سیم کارت اعتباری ایرانسل

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۹ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۶/ ۱۱ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲/ ۲۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۴/ ۲۷ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت همراه اول

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی همراه اول

سیم کارت اعتباری همراه اول

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی، ۱۰.۶ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۲.۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۶.۴ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت رایتل

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی رایتل

سیم کارت اعتباری رایتل

هر صفحه پیامک فارسی ۹.۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۱۱.۵ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۱۶.۹ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۳ تومان

 

 

 

 

معرفی اپلیکیشن همراه من و کاربردهای آن

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۴۸ ب.ظ

 

یکی از اهداف هر اپراتور همراهی این است که راحت‌ترین کاربری ممکن را به شیوه‌های مختلف و امکانات متنوع در اختیار مشترکان خود قرار دهد. این امکانات را در قالب تکنولوژی‌های پیشرفته و مختلف می‌توان به کاربران ارا‌ئه داد که اپلیکیشن نیز نوعی از آن است. 

اپراتور همراه اول که همیشه در زمینه‌ی ارائه خدمات به مشتریانش پیشرو بوده و سعی داشته که پیشرفته‌ترین‌ها را در اختیارشان قرار بده نیز از اپلیکیشن خود ه نام "همراه من" استفاده میکند تا کاربران بتوانند از همه‌ی امکاناتی که می‌توانند با داشتن سیم کارت همراه اول داشته باشند، نهایت استفاده را ببرند. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز، اپلیکیشن همراه من همراه اول با امکانات ویژه و به‌خصوص خود بهترین راه استفاده از خدمات همراه اول می‌باشد. 


 

ویژگی‌ها و امکانات اپلیکیشن همراه من

اگر اپلیکیشن همراه من را نصب‌کرده باشید، حتماً قابلیت‌های فراوان آن را مشاهده کرده‌اید.  بعضی از کاربردی‌ترین‌ها عبارتند از:

 ۱- امکان مشاهده میزان مصرف اینترنت در صفحه اصلی اپلیکیشن

۲- خرید بسته‌های اینترنتی متنوع از جمله فعال‌سازی اینترنت نوترینو و بسته‌های ترکیبی

۳- امکان خرید شارژ و خرید بسته‌های اینترنتی

۴- مشاهده ریز مکالمات به همراه ساعات مکالمه در طول شبانه‌روز

۵- مشاهده میزان اعتبار باقی‌مانده سیم‌ کارت

۶- امکان انتقال اعتبار به شماره دیگر از طریق رمز دوم سیم‌ کارت

۷- امکان برخورداری از تخفیف‌های متنوع

۸- خارج کردن شماره همراه از لیست سیاه همراه اول

۹- امکان مشاهده شماره پوکه و پین سیم‌ کارت

۱۰- پرداخت قبوض پایان دوره و میان‌دوره برای سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول

۱۱- فعال‌سازی آوای انتظار

۱۲- امکان فعال‌سازی حالت رومینگ

۱۳ فعال‌کردن پیام‌گیر صوتی

۱۴- امکان مشاهده کدهای دستوری مختلف

 

روش فعال‌کردن اپلیکیشن همراه من چگونه است؟

 

برای فعال‌سازی همراه من در گوشی موبایل خود، ابتدا لازم است این اپلیکیشن را در گوشی خود دانلود و نصب کنید. خوشبختانه اپلیکیشن همراه من برای آیفون، اندروید و حتی نسخه وب هم در دسترس است و شما با هر دستگاهی می‌توانید آن را نصب کنید.

بعد از نصب برنامه باید در اپلیکیشن ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام آن هم به این شکل است که  در قدم اول شماره سیم‌ کارت خود را به‌درستی وارد کرده و سپس منتظر دریافت پیامک کد احراز هویت می‌شوید. بعد از این‌که کد را در کادر مربوطه وارد کردید، می‌توانید از تمامی امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید.

خبر خوب برای شما این است که کسانی که برای اولین‌بار در همراه من ثبت‌نام می‌کنند، یک هدیه اینترنت ۱ گیگابایتی از طرف همراه اول دریافت می‌کنند. در صورتی هم که در آن ثبت‌نام کرده باشید، فقط کافی است شماره تلفن و رمز عبور خود را بنویسید و وارد فضای اپلیکیشن شوید.

بخش‌های مختلف اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن همراه من شامل دو بخش می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

خدمات من

این بخش شامل: موارد اینترنت نوترینو، آوای انتظار، بسته‌های ترکیبی، ردیابی گوشی، طرح‌های تشویقی، کدهای دستوری، پیامک‌های تبلیغاتی، محدودیت مکالمه، قطع و وصل خط، پیام‌گیر صوتی، خدمات مبتنی بر محتوا و تاریخچه طرح‌ها شامل بخش خدمات من می‌شوند.

صورت‌حساب من

این بخش قسمت‌های مربوط به پرداخت قبوض و مشاهده کارکرد حساب می‌شود. علاوه‌برآن، شامل موارد دیگری مثل هدیه شتاب در پرداخت، افزایش بستانکاری، جیرینگ، انتقال اعتبار، مشاهده تاریخچه خرید سرویس، ریز مکالمات و تقسیط بدهی می‌شود.

رمز دوم سیم‌ کارت چیست؟

برای استفاده از بعضی از امکانات اپلیکیشن همراه من نیاز است که رمز دوم سیم‌ کارت شما فعال باشد. فعال‌سازی آن هم آسان است و کافی است وارد اپلیکیشن همراه من شده، آیکون آدمک را انتخاب کنید و مراحل تعیین شده را انجام دهید.

بعد از فعال‌سازی رمز دوم سیم‌ کارت همراه اول امکان استفاده از قابلیت‌های متنوع دیگری در همراه من  برای شما ایجاد می‌شود. ازجمله این قابلیت‌ها و امکانات موارد زیر هستند:

ü    مشاهده پین کد و PUK

ü    امکان مشاهده کامل ریز مکالمات

ü    قطع و وصل کردن خط تلفن همراه

ü    مشاهده مشخصات کاربری

ü    مشاهده مشخصات مشترک

ü    انتقال اعتبار به سیم‌ کارت دیگر

در صورت فراموشی رمز عبور چه کنیم؟

برای ورود به اپلیکیشن همراه اول لازم است که شماره همراه و رمز عبور خود را وارد کنید. اما در بعضی از مواقع پیش می‌آید که افراد رمز عبور خود را فراموش می‌کنند. در این مواقع امکان بازیابی رمز عبور به‌راحتی وجود دارد.

بازیابی رمز عبور در اپلیکیشن همراه من به این شکل است که در قدم اول باید گزینه «فراموشی رمز عبور» را انتخاب کنید. بعد از آن از شما خواسته می‌شود تا شماره همراه خود را در کادر مربوطه وارد کنید. بعد از چند دقیقه کدی برای شما پیامک می‌شود که باید آن کد را وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد، باید رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید. توجه کنید که رمز عبوری که تعریف می‌کنید باید شامل اعداد و حروف کوچک و بزرگ باشد که مورد قبول واقع شده و امنیت حساب شما را بیشتر کند. بعد از آن می‌توانید با رمز عبور جدید خود وارد برنامه شوید.


 

پرفروش‌ترین گوشی‌ها در یکسال گذشته

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰ ب.ظ

 

از سال گذشته که ویروس کرونا شروع به گسترش در دنیا کرد بسیاری از کشورها در قرنطینه‌ی اجباری فرو رفتند و بسیار از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای فیزیکی مجبور به تعطیل کردن کار خود کردند. اما در همین بحبحه‌ی تعطیلی کسب و کارهای آنلاین بسیار سود کردند و به همین خاطر بسیاری از افراد به سمت خرید وسایل دیجیتالی و الکترونیکی مثل گوشی موبایل و تبلت و لپ تاپ رفتند. بنابراین بازار خرید ای وسایل بسیار رونق یافت، به خصوص گوشی موبایل که به طور مثال در کشور ما بسیاری از دانش آموزان برای استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی‌شان مجبور به خرید آن شدند. اما کدام گوشی‌ها با چه سطحی از تکنولوژی و قیمت به فروش رفتند و چه سهمی از بازار موبایل را از آن خود کردند؟

 

گوشی‌های پرچم‌دار در کشور ایران به قدری گران هستند که هرکسی توان خریداری آن‌ها را ندارد؛ بنابراین کاربران، به خصوص در طی یک سال اخیر به سمت خرید گوشی‌های میان‌رده و پایین رده مثل سری گلکسی A  سامسونگ روی آورده‌اند. بیشترین برندهایی که در بین ایرانیان خریداری شده، سامسونگ، شیائومی و نوکیا بوده‌اند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بیشتری گوشی‌هایی که طی ۱۲ ماه اخیر به کشور ایران وارد شده‌اند، سامسونگ گلکسی A11، گلکسی A10s و نوکیا 105 بوده‌اند.

در ادامه پرفروش‌ترین گوشی های 2020 در کشور ایران را معرفی می‌کنیم.

 

پرفروش ترین گوشی های سال

همان‌طور که گفتیم، پرفروش ترین برندهای گوشی در سال ۹۹ سامسونگ سری A و نوکیا 105 بوده‌اند. گوشی سامسونگ گلکسی A11 با ارزش دلاری واردات ۲/۱۱۵ میلیون دلار و گلکسی A10s با قیمت ۲/۱۲۰ میلیون دلار به کشور ایران وارد شده‌اند.

همچنین گوشی نوکیا 105 با ارزش ۱/۱۲ میلیون دلار خریداری شد. طبق آماری که تا به حال به‌دست‌آمده، گوشی موبایلی که کمترین فروش را در ایران داشته، هواوی بوده است. گوشی موبایل سامسونگ نیز با فروش تعداد ۴ میلیون و ۸۳۹ هزار دستگاه، رکورد محبوب‌ترین برند گوشی در بین کاربران ایرانی را زد.

واردکنندگان موبایل اعلام کرده‌اند که بیشترین گوشی موبایل هوشمند یا حتی معمولی که در ایران فروش داشته از برندهای سامسونگ، شیائومی و نوکیا بوده‌اند. گوشی سامسونگ با اختصاص دادن ۵۱ درصد از سهم بازار به خود، پرطرفدارترین دربین ایرانیان بوده است.

ازجمله مدل‌های گوشی هواوی که وارد بازار ایران شده‌اند: 

·       هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹

·       هواوی Nova 7i

·       هواوی Y5 2019

·       هواوی Y6 پرایم ۲۰۱۹

·       هواوی Y5 لایت

·       هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹

·       هواوی Y9s، هواوی Y8s

پرفروش ترین گوشی های سامسونگ 2020 در ایران، مدل‌های زیر هستند:

·       گلکسی A11

·       گلکسی A10s

·       گلکسی A21s

·        گلکسی A51

·       گلکسی A31

·       گلکسی A01

·       گلکسی A12

·       گلکسی A20s

·       گلکسی   A71

همچنین پرفروش ترین گوشی شیائومی 2020 در ایران مدل‌های زیر هستند:

·       ردمی نوت ۸

·       ردمی نوت ۹ اس

·       رد می نوت ۸ پرو

·       ردمی نوت ۹ پرو

·       ردمی نوت ۹

·       ردمی ۹

·       پوکو ایکس ۳

·       پوکو ام ۳

·       ردمی ۸

·       ردمی ۹ سی

·       ردمی ۹ ای

·       ردمی ۸ ای

·       ردمی نوت ۸ تی

·       ردمی ۹ تی

پرفروش‌ترین گوشی شیائومی 2020

بعد از سامسونگ، پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل در بین کاربران ایرانی شیائومی بوده است. گوشی شیائومی با فروش تعداد یک میلیون و ۷۷۸ هزار دستگاه در طی ۱۲ ماه، در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد. شیائومی با تولید جدیدترین مدل‌های گوشی، طرف‌داران خاص خود را در ایران دارد.

برندهای نوکیا و هواوی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند که ۱۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و با فروش تعداد ۱ میلیون گوشی در ایران در این لیست جای می‌گیرند. شیائومی نیز با تولید سری ردمی نوت که جزو گوشی‌های میان‌رده با قیمت مناسب هستند، رضایت کاربران ایرانی را جلب کرده است.

می‌توان گفت سری ردمی نوت شیائومی محبوب‌ترین مدل این برند چینی در بین ایرانیان است. کسانی که به دنبال گوشی مدرن و جدید با قیمتی مقرون‌به‌صرفه هستند، به سراغ این مدل می‌روند. ردمی نوت ۸ در بین مدل‌های دیگر این خانواده بیشترین فروش را در بین کاربران ایرانی داشته است.

 

بیشترین گوشی فعال شده در ایران کدام است؟

بر اساس آماری که گرفته شد، بیشترین گوشی که در سال ۹۹ بعد از وارد شدن به کشور به دست کاربران ایرانی فعال شد، گوشی سامسونگ گلکسی A10s بوده است. تعداد ۱ میلیون ۵۹۰ هزار دستگاه از این مدل گوشی سامسونگ در ایران خریداری شده است.

این مدل از سامسونگ به دلیل قیمت ارزان آن در بین مدل‌های دیگر گلکسی، توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کرده است. قیمت آن در یک سال پیش حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. گوشی‌های گلکسی A11 و نوکیا 105 در جایگاه دوم و سوم بیشترین تعداد فعال‌شدن در بین کاربران ایرانی قرار می‌گیرند.

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور هوشمند شاتل موبایل دست به اقدامی نوآورانه زده و سیم‌ کارت‌هایی طراحی کرده که کاربران می‌توانند شماره خود را بر اساس تاریخ تولد خود انتخاب کنند.

 

شاتل موبایل اولین اپراتور هوشمندی بود که به طور رسمی در ایران شروع به کار کرد و توانست کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند. دلیل این استقبال بالا از شاتل را موبایل را هم می‌توان خدمات  بی‌نظیرو بسیار پیشرفته‌ای دانست که سیم‌کارت‌های هوشمند ارائه می‌دهند. سیم کارت‌ هوشمند به این صورت عمل می‌کند که نزدیک‌ترین شبکه‌ی اینترنتی و بهترین شبکه پوشش دهی آنتن همراه را تشخیص داده و برای کاربر انتخاب می‌کند. شاتل موبایل حال گامی بیشتر برداشته و قصد دارد رنج جدیدی از شماره‌های تلفن همراه را با انتخاب برحسب تاریخ تولد هرفرد ارائه دهد. 

 

عرضه سیم کارت هوشمند بر اساس تاریخ تولد

پیش‌شماره اپراتور شاتل موبایل ۰۹۹۸ است. برای دریافت سیم کارت هوشمند بر اساس تاریخ تولد، کاربران باید به وب‌سایت شاتل موبایل مراجعه کرده و سیم کارت مورد نظر خود را دریافت کنند. شماره‌ها به این شکل است که بعد از پیش‌شماره عدد ۱۳ قرار می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال اگر فردی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۸ به دنیا آمده باشد، می‌تواند شماره ۰۹۹۸۱۳۶۸۱۱۷ را انتخاب کند. باتوجه‌ به اینکه از هر تاریخ فقط یک شماره وجود دارد، شما باید قبل از اینکه کسی دیگر آن را انتخاب کند، شماره‌ تلفن همراه خود را خریداری کنید.

در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت اپراتور شاتل موبایل به آدرس shatelmobile.ir درمورد خرید  سیم کارت شاتل موبایل اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌گیری  ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ با کارشناسان شاتل موبایل به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

 

 

 

مشهورترین گوشی‌های موبایل تاریخ فعالیت ال جی

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۲۷ ب.ظ

فرض کنید به بازار موبایل رفتید تا گوشی موبایل تازه‌ای را خریداری نمایید، بین همه‌ی برندهای متنوعی که در بازار موبایل برای خرید وجود دارد شاید ال جی آخرین گزینه‌ی شما برای خرید گوشی هوشمند باشد. قطعا به سراغ برندهای دیگری مانند سامسونگ، شیائومی و یا آیفون می‌روید. 

ال جی اما در آغاز فعالیت خود برند نسبتا موفقی در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند همراه بود که فعالیتش را با سامسونگ آغاز کرد و در ابتدا اصلا این دو برند رقیب سرسخت یکدیگر بودند. اما پس از گذشت مدتی این دو برند کره‌ای مسیرشان را تا حد زیادی از یکدیگر جدا کردند و سامسونگ بسیار موفق‌تر عمل کرد.  

به نقل از پایگاه خبری رندباز، شرکت ال‌جی رسماً تولید گوشی موبایل را متوقف کرده و از بازار گوشی خارج شده است. در ادامه مشهورترین گوشی‌های تاریخ فعالیت این برند را به مناسبت کناره گیری‌اش از صنعت گوشی‌های هوشمند مرور می‌کنیم.

به دلیل همین شکست‌ها بود که شاید ال جی تصمیم خود را مبنی بر خداحافظی از دنیای گوشی‌های هوشمند نهایی نمود. به همین دلیل در این مقاله نگاهی داریم به مشهورترین گوشی‌های تاریخ برند ال جی. 

 

تاریخچه برند ال‌جی

ال‌جی در آغاز فعالیت خود نوآوری‌های زیادی را به ارمغان آورده بود. اما پس از گذشت مدتی، طرفداران گوشی ال‌جی روزبه‌روز کمتر شده و ضررها و خسارات وارد شده به این شرکت پیوسته افزایش یافت . به‌ طوریکه طی ۶ سال مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار خسارت به این کمپانی وارد شده است.

ال‌جی که تا قبل از این در بین ۶ برند برتر جهان بود اما از این لیست خارج شده و جای خود را به برند شیائومی داده است. بررسی‌ها نشان داده که آمار فروش گوشی‌های ال‌ جی در سال‌های اخیر به‌ صورت نزولی بوده و در بازار نیز سهم چندانی از فروش نداشته است. از نظر برخی از افراد دلیل عدم موفقیت ال‌ جی در بازارهای جهانی، استفاده از همان استراتژی‌های قدیمی در مدل‌های جدید و فروش برخی از مدل‌ها تنها در بازارهای خاص است. استفاده از روش‌هایی مثل استخدام نیروی جدید و تغییر مدیر بخش گوشی شرکت نیز در این راه افاقه نکرد و سرانجام گوشی ال‌جی به سرنوشت تلخ خروج از بازار دچار شد.

مشهورترین گوشی‌های ال‌جی کدام‌اند؟

با وجود ضررها و شکست‌هایی که شرکت ال‌جی در عرضه موبایل داشته، باز هم دست از تلاش برنداشت و همواره ریسک‌هایی می‌پذیرفت، تا شاید توجه کاربران را دوباره به سمت خود جلب کند. در این میان گوشی‌های معمولی و هوشمند زیادی تولید شد که در بین آن‌ها دستگاه‌هایی نیز یافت می‌شدند که قابل توجه بودند.

شرکت ال‌جی اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ وارد بازار گوشی موبایل شد و چندین گوشی عرضه کرد تا بتواند خود را به‌عنوان یک سازنده موبایل معرفی کند. در همان زمان با گوشی اپل رقابت کرد اما از نظر کاربران این دو اصلاً با هم قابل‌مقایسه نبودند و گوشی اپل از هر نظر به ال‌ جی برتری داشت.

به مناسبت تعطیلی تولید موبایل ال‌ جی در پایان ماه جولای، نگاهی به تاریخچه مشهورترین گوشی‌های ال‌جی می‌اندازیم. این فهرست بر اساس تاریخ عرضه لیست شده است.

LG Prada

در می ۲۰۰۷ گوشی LG Prada عرضه شد. نمایشگر لمسی این گوشی خازنی بود و  اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش لمسی خازنی به شمار می‌آید. گوشی اپل چند ماه بعد از آن وارد بازار شد و بااین‌حال در جذب مشتری موفقیت بیشتری نسبت به ال‌جی کسب کرد.

از جمله تفاوت‌های اصلی این دو می‌توان به صفحه نمایشگر، طیف رنگی، و ویژگی‌های لمسی اشاره کرد. با این‌که ال‌جی برای جلو زدن از اپل ادعا کرد که اپل طراحی پرادا را کپی کرده، اما باز هم برتری اپل نسبت به آن مشهود بود. به طور مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی یعنی حافظه داخلی آن خیلی کمتر از اپل (۸ مگابایت در مقابل ۴ گیگابایت) بود و این موضوع باعث توجه بیشتر کاربران به اپل شد.

LG Viewty

در همان دوران ال‌جی پرادا، مدل بعدی گوشی ال‌جی روانه بازار شد. ال‌جی ویوتی با مشخصه بارز خود یعنی دوربین موبایل ۵ مگاپیکسلی در این حوزه از پرادا و آیفون جلو زد. درحالی‌که آیفون و پرادا دوربین ۲ مگاپیکسلی داشتند، ال‌جی ویوتی با قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار، لرزش‌گیر دیجیتالی و فلش زنونی توجه همه را به خود جلب کرد.

همچنین این تلفن همراه قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت حرکت آهسته (اسلوموشن) را  داشت و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۲۸۰×۳۲۰ پیکسل به‌صورت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم را نیز داشت. طبق گفته ال‌جی این گوشی بعد از گذشت ۵ هفته به تعداد ۳۰۰ هزار نسخه به فروش رفت.

LG Renoir

یکی از فاکتورهای اصلی هر فرد برای خرید گوشی موبایل، کیفیت دوربین آن است. در آن دوران نیز برندهای مختلف برای تولید گوشی‌هایی با بهترین کیفیت دوربین در حال رقابت با یکدیگر بودند. در این میان مدل جدید ال‌جی در سال ۲۰۰۸ با نام ال‌جی رینویر با دوربین ۸ مگاپیکسلی وارد میدان شد.

این گوشی تمام لمسی با دوربین باکیفیت خود و داشتن ضخامت ۱۴ میلی‌متری به‌عنوان باریک‌ترین گوشی در بین گوشی‌های چند دوربینی لقب گرفت. همچنین از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به امکان فوکوس دستی، تشخیص پلک و جی‌پی‌اس داخلی برای برچسب مکانی روی عکس‌ها اشاره کرد.

LG GW620

ال‌ جی در سال ۲۰۰۹ اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را تولید کرد. سیستم‌عامل قبلی ال‌ جی سیمبین بود، اما با عرضه‌ی ال‌جی اینتاچ مکس، ال‌جی دیگر سراغ سیستم‌عامل سیمبین نرفت و در کنار برندهای دیگری همچون اچ‌تی‌سی وارد کار با اندروید شد. صفحه‌کلید فیزیکی این گوشی به‌صورت کشویی بود و از کنار گوشی خارج می‌شد.

LG Arena

تمرکز محصول بعدی ال‌جی بر روی صفحه‌نمایش بود. ال‌جی آرنا در اوایل سال ۲۰۰۹ تولید شد و با نمایشگر درخشان و رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل خود، کاربران را هیجان‌زده کرد. محافظت صفحه‌ نمایش آن توسط یک شیشه گوریلا گلس انجام می‌شد و با شاسی فلزی و قابلیت چند کاره (مولتی تسک) خود از آیفون جلو زد.

این گوشی دارای قابلیت‌های هیجان‌انگیز دیگری نیز بود. از جمله آن‌ها می‌توان به گوگل‌مپ، جی‌پی‌اس داخلی، مایکروسافت آفیس و قابلیت چند لمسی در مرورگر اشاره کرد.

LG Cookie

اواخر سال ۲۰۰۹ اکثر کمپانی‌ها تولید گوشی‌های لمسی را به طور گسترده آغاز کرده بودند. اما به دلیل افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، خریداران کمی داشتند. در این میان ال‌جی سعی کرد چیزی تولید کند که از نظر قیمت مقرون‌ به‌ صرفه بوده و همزمان قابلیت‌های هوشمند نیز داشته باشد.

این گوشی با نمایشگر لمسی ۳ اینچی و غیرهادی (ضربه‌ای) و قلم استایلوس خود و با قیمت ۲۰۰ یوروی فروش خوبی در بازار داشته باشد. هرچند این گوشی برای کاهش قیمت، بسیاری از فیچرهای خود مثل 3G، وای‌فای و جی‌پی‌اس را حذف کرد اما باز هم فروش نسبتاً خوبی داشت و در ۹ ماه توانست ۵ میلیون دستگاه را به فروش برساند.

LG Optimus 3D / Optimus 2X

استراتژی استفاده شده در سری گوشی کوکی توسط ال‌جی در دستگاه‌های دیگر ادامه پیدا کرد و به سری اپتیموس رسید. این مدل همانند سری کوکی دارای قیمتی مقرون‌ به‌صرفه و کاربری مناسبی بود. ال‌جی سری اول اپتیموس را برای کسانی ارائه کرد که تابه‌حال از گوشی هوشمند استفاده نکرده‌اند.

سری‌های بعد این مدل دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای بود و با استفاده از تراشه‌های قدرتمند خود می‌توانست ویدئوهایی با کیفیت رزولوشن  p۱۰۸۰ را ضبط کند. اندروید این گوشی در زمان انتشار ۲.۲ بود اما با گذشت زمان به اندروید ۴ نیز رسید.

LG Optimus G / Nexus 4

گوشی ال‌جی اپتیموس G در بین مدل‌های دیگر آن سروصدای بیشتری ایجاد کرد. چراکه این گوشی را جزو اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ دراگون S4 Pro می‌دانند. اسنپ دراگون S4 پرو اولین پردازنده کوالکام با چهار هسته بود.

ال‌جی با استفاده از قابلیت QSlide ویژگی مولتی تسک را به‌راحتی از طریق پنجره در این گوشی ایجاد کرد. در بین گوشی‌هایی که همچنین قابلیت‌هایی داشتند، این مدل قیمت بسیار کمتری داشت به همین دلیل کاربران زیادی آن را خریداری کردند. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم آن باعث جذب کاربران بسیاری شده بود.

LG G2 / G Flex

پس از مدتی ال‌جی تصمیم گرفت تنها از نام G در تولید گوشی‌های خود استفاده کند که همین نام تا آخرین‌مدل‌های ال‌جی ادامه پیدا کرد. تفاوت در مدل LG G2 به‌خوبی حس می‌شود. چراکه این گوشی نمایشگری بدون حاشیه داشت و صفحه‌کلید آن نیز با بقیه گوشی‌ها متفاوت بود.

همچنین برای استفاده از دکمه‌های پاور و کنترل صدا باید پشت پنل گوشی را نگاه می‌کردید. دو ماه بعد از تولید LG G2 شرکت ال‌جی دست به اقدام نوآورانه دیگری زد. سری گوشی G Flex دارای صفحه نمایشی خمیده بود که نسبت به‌ظاهر گوشی‌های معمول حالت جدید و غیرمعمولی به خود گرفته بود.

همچنین پنل پشتی این مدل از گوشی، قابلیت ضد خش داشت و هیچ خطی روی آن باقی نمی‌ماند. البته این آخرین سری گوشی ال‌جی است که قابلیت خمیده داشت و بعد از آن دیگری موبایل با این شکل تولید نشد.

LG G3 /LG G4

سری موفق G2 باعث شد ال‌جی دست به تولید سری‌های LG G3 بزند. پیاده‌سازی همان فرمول‌های G2 در این مدل باعث بهبود امکانات آن نیز شد. سیستم فوکوس لیزری آن نیز از دیگر امکانات آن است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به شارژ بی‌سیم، امکان تعویض باتری توسط کاربر و حافظه ذخیره‌سازی گسترش‌پذیر اشاره کرد. فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این گوشی در کمتر از یک سال، باعث کسب موفقیت هرچه بیشتر ال‌جی شد.

سری LG G4 با پنل پشتی خمیده خود سعی در اتخاذ رویکرد جدید در بازار شود. همچنین برخی از مشکلات LG G3 در این سری رفع شد.

V10

در آن زمان که گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ توجه همه را به خود جلب کرده بودند، ال‌جی با ساخت گوشی‌هایی که پسوند V داشتند، با سامسونگ رقابت کرد. اولین سری آن LG V10 نام داشت که داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر عوامل محیطی از مهم‌ترین مشخصات آن بود.

دکمه پاور آن در پنل پشتی قرار داشت و اولین حسگر انگشتی در این مدل استفاده شد. نمایشگر ثانویه از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مشخصات این مدل بود. حافظه رم آن ۴ گیگابایت بود و همچنین اولین دوربین سلفی دوگانه را شامل می‌شد.

LG Nexus 5 / Nexus 5X

گوشی نکسوس 6P هواوی که به بازار آمد، ال‌جی هم‌زمان سری نکسوس 5 و Nexus 5X را روانه بازار کرد. این مدل با سیستم‌عامل اندروید ۶ به نسبت مدل‌های قبلی قیمت ارزانی نداشت اما باز هم توجه کاربران را به خود جلب کرد.

گوشی نکسوس ۵X توانست باارزش ۴۸۰ دلار، فروش نسبتاً موفقی داشته باشد. این مدل در پنل پشتی خود حسگر اثر انگشت و دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی داشت.

LG G5 / V20

اولین سری از تلفن همراه ماژولار با این مدل از ال‌جی روانه بازار شد. هرچند خیلی از این مدل استقبال نشد، اما دارای قابلیت‌هایی مثل نمایشگر همیشه روشن با کیفیت و باتری قابل تعویض بود. نکته قابل‌توجه مدل   V20 این بود که، اولین سری‌ از گوشی‌ها بود  که از اندروید ۷ استفاده می‌کرد.

LG G6 / V30

تجهیزات استاندارد مقاومت نظامی و استاندارد IP68 از ویژگی‌های گوشی‌های سری V بود. همچنین این سری از تجهیزات ضد آب نیز استفاده کرد. صفحه‌نمایش گوشی ال جی جی 6 با کمک استاندارد دالبی ویژن و HDR10 بهبود زیادی پیدا کرد.

تراشه در بازار در آن زمان با کمبود شدیدی مواجه شد، به همین دلیل گوشی G6 از پردازنده قدیمی اسنپ دراگون 821 استفاده کرد. همچنین امکان تعویض باتری در این مدل وجود نداشت. گوشی LG V30 نیز دارای نمایشگر P-OLED بود و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و دوربین مجهز به دیافراگم f/1.6 از قابلیت‌های ویژه آن بود.


 

 

 

رونمایی از اولین گوشی تاشوی شیائومی| می میکس فولد

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶ ب.ظ

 

گوشی‌های هوشمند تاشو مدتی است که در دنیای تکنولوٰی بسیار ترند شده و توانسته طرفداران بسیاری را با خود نیز همراه سازد. کمپانی‌های مختلفی هم که در زمینه تولید گوشی موبایل معروف هستند نیز سعی داشتند تا بهترین نوع طراحی و بهترین و پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها را ارائه دهند که در این راه نیز فراز نشیب‌های بسیاری را تجربه کردند. شیائومی نیز سعی داشته تا در این مسیر از رقبای خود مثل سامسونگ و هوآوی جا نماند و اخیرا از گوشی تاشوی جدید خود با نام می‌میکس فولد  رونمایی کرده است. 

در طی مراسمی که با عنوان Mega Launch توسط مدیرعامل برند شیائومی در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۲۱ برگزار شد، انواع جدید محصولات شیائومی معرفی شدند. تمرکز این مراسم بر روی معرفی گوشی‌های سری جدید می ۱۱ و روتر بود.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شیائومی اولین سعی خود را برای تولید گوشی‌های تا شدنی به ثمر رسانده و از آن رونمایی کرده است. این نوع از گوشی که «می میکس فولد» نام‌گرفته با دوربین قوی و صفحه‌نمایش باکیفیت خود در بین مدل‌های جدید برندهای سامسونگ و هواوی خودنمایی می‌کند.

فردای آن مراسم یعنی در تاریخ ۳۰ مارچ، دومین بخش از مراسم روز قبل اجرا شد. در طی آن مراسم مدیرعامل شیائومی پس از اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این شرکت، به برنامه ۱۰ سال آینده آن نیز اشاره کرد. اصلاح لوگوی این برند، یکی از برنامه‌هایی بود که در لیست در دست اقدام این شرکت از آن یاد شد. در نگاه اول شاید کاربران خیلی متوجه تفاوت لوگوی جدید با قبل آن نشوند، اما به گفته طراح لوگو، شکل آن حالت زنده‌تری به خود گرفته است.

در ادامه این مراسم، ورود شیائومی به بازار گوشی‌های تاشو رسماً اعلام و اولین مدل از این گوشی که همان می میکس فولد است، معرفی شد. این گوشی مثل سایر گوشی‌های تا شدنی برندهای سامسونگ و هواوی روبه‌داخل تا شده و دارای صفحه‌نمایش با کیفیت بالا در بخش بیرونی و درونی گوشی است.

صفحه‌نمایش می میکس فولد

نوع OLED صفحه‌نمایش داخلی این گوشی بیشتر از همه قابلیت‌های آن جلب‌توجه می‌کند. ابعاد این صفحه‌نمایش ۸٫۰۱ اینچ است و با وضوح +1440p تصاویر را در معرض نمایش می‌گذارد. طبق گفته شیائومی، این گوشی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های تا شدنی برخوردار است. برحسب اظهارات، صفحه‌نمایش این گوشی با اندازه صفحه‌نمایش تبلت‌ها مطابقت می‌کند. البته باید ببینیم هواوی در این باره چه نظری دارد!

شیائومی صفحه‌نمایش این گوشی را طوری طراحی کرده که کاربران می‌توانند آن را به حالت دسکتاپ درآورده و با کمک پنجره‌های کناری، اندازه صفحه را به‌صورت دلخواه تغییر دهند. همچنین برای دسترسی سریع به حالت دسکتاپ می‌توانند از قابلیت سوایپ سه انگشتی استفاده کنند.

این گوشی برای کسانی مناسب است که فیلم باز یا گیم باز هستند و کیفیت صفحه‌نمایش و وضوح رنگ‌ها برایشان اهمیت دارد. چراکه شیائومی در ساخت صفحه‌نمایش آن نهایت وسواس را به خرج داده و پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 باعث نمایش رنگ‌ها با دقت زیاد شده است.

روشنایی عادی صفحه‌نمایش می میکس فولد ۶۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن ۹۰۰ نیت است. ابعاد صفحه‌نمایش قسمت خارجی دستگاه نیز به ۶٫۵۲ اینچ رسیده و جزو نمایشگرهای AMOLED به شمار می‌رود. وضوح صفحه‌نمایش خارجی به ۲۵۲۰ در ۸۴۰ پیکسل است و نسبت تصویر تقریباً عریض ۲۷:۹ را شامل می‌شود.

پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن در صفحه‌نمایش خارجی نیز وجود دارد و با افزایش نرخ نوسازی نسبت به صفحه‌نمایش داخلی نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز دست پیدا کرده است. روشنایی عادی آن نیز به ۶۵۰ نیت می‌رسد.

مقاومتی که می میکس فولد در تا شدن دارد، به حدی است که اگر آن را یک میلیون بار تا کنید باز هم اشکالی برای آن پیش نمی‌آید. طبق گفته کارشناسان شیائومی، لولای استفاده شده در قسمت تاشوی گوشی، به نسبت لولاهای به کار رفته در گوشی‌های تاشدنی برندهای دیگر بسیار سبک‌تر است.

دوربین می میکس فولد چگونه است؟

شاید پیش خودتان بگویید با تمرکز زیاد شیائومی بر روی قابلیت تاشو و صفحه‌نمایش، حتماً دوربین آن کیفیت چندانی ندارد. اما باید بگوییم که شیائومی به این موضوع هم فکر کرده و مبلغ ۱۴۰ میلیون یوآن که معادل ۲/۲۱ میلیون دلار می‌شود، بر روی دوربین می میکس فولد سرمایه‌گذاری کرده است. موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود. مدت زمانی که برای تولید آن صرف شده، ۲ سال بوده است!

مهندسین شرکت شیائومی در تولید اختصاصی تراشه‌ای برای این دستگاه این زمان را صرف کرده‌اند. از قابلیت‌هایی که در تراشه دوربین آن ایجاد شده‌اند می‌توان به فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل سفیدی خودکار به‌صورت کم‌مصرف اشاره کرد.

اگر بگوییم عملکرد دوربین می میکس فولد مانند چشم انسان است اغراق نکرده‌ایم. چرا که دوربین تله فوتوی این دستگاه دارای لنز مایعی است که از موتور کوچکی بهره‌گیری می‌کند. شیائومی اولین برندی است که در گوشی موبایل خود از این تکنولوژی استفاده کرده است.

فیلمی که با مایعی شفاف در سیستم این دستگاه جای‌گذاری شده، با استفاده از موتور کوچک خود تغییر شکل داده و از این نظر عملکرد آن را می‌توان به چشم انسان تشبیه کرد. طبق گفته شیائومی، این مایع به کار رفته در لنز دوربین می میکس فولد، در دمای بین ۴۰- تا ۶۰+ درجه سانتی‌گراد می‌تواند بدون هیچ مشکلی کار کند.

برای ثبت عکس از سوژه‌های میکرو به‌ وسیله لنز می‌میکس فولد می‌توان از سوژه با فاصله ۳ سانتی‌متری عکس گرفت. در پشت لنز مایع شیائومی نیز یک حسگر هشت مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین اصلی می میکس فولد در پشت یک لنز ۷ قسمتی واقع شده و با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی خود فاقد لرزش اپتیکال است.

نوع باتری می میکس فولد

باتری ۵۰۲۰ میلی آمپرساعتی می میکس فولد به دو سلول ۲۴۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تقسیم شده و با پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات، باتری را در عرض ۳۷ دقیقه از ۰ درصد با ۱۰۰ درصد می‌رساند.

حافظه رم این دستگاه ۲۳۰۰ مگاهرتز و حافظه ذخیره‌سازی آن UFS 3.1 است. کانفیگ پایه گوشی تا شدنی شیائومی ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد. همچنین کانفیگ دوم با ۱۲ گیگ حافظه رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌شود.

می میکس فولد همچنین دارای یک سیستم خنک‌کننده پروانه‌ای است و محفظه بخار و ژل حرارتی و چندلایه صفحه گرافیتی نیز دارد. همچنین تمرکز سیستم خنک‌کننده تنها بر روی تراشه نیست، بلکه می‌تواند گرمای ناشی از فعالیت آنتن‌های 5G را نیز پراکنده کند.

می میکس فولد دارای ۴ اسپیکر است که هارمن کاردن آن را تقویت کرده است. تا پیش‌ازاین فقط تبلت‌ها قابلیت ۴ اسپیکر را داشته‌اند. صدای حاصل از این ۴ اسپیکر ۴۰ درصد بسیار قوی‌تر از اسپیکرهای می ۱۰ پرو است.

جنس بدنه می میکس فولد دارای بافت سرامیکی و گوریلا گلس است. همچنین یک نوع مدل ویژه از می میکس فولد طراحی شده که پنل پشتی آن مشکی سرامیکی با حکاکی لیزری است. فریم میانی و دکمه‌های کنترل شدت صدا در این مدل به رنگ طلایی هستند.

تاریخ عرضه این دو مدل می میکس فولد شیائومی ۱۶ آوریل ۲۰۲۱ است. قیمت آن نیز ۱۰ هزار یوآن یا معادل ۱۵۲۰ دلار تعیین شده است. کانفیگ دوم آن نیز با قیمت ۱۱ هزار یوان و ۱۶۷۳ دلار به فروش می‌رسد. همچنین قیمت قوی‌ترین مدل آن با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۱۳ هزار یوآن و معادل ۱۹۷۸ دلار است.


 

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که شاید برای همه‌ی ما اهمیت داشته باشد، آگاهی از مانده‌ی حساب مکالمه‌ای و یا اینترنتی‌مان است. بسته به اینکه مشترک کدام اپراتور هستیم،روش‌هایی که با آن می‌توانیم از باقی مانده‌ی بسته‌ی مکالمه‌ای مان آگاه شویم متفاوت است. این استعلام مانده‌ی حساب می‌تواند با استفاده از پیامک و یا روش‌هایی دیگر مثل کدهای دستوری و یا اپلیکیشن‌های مختلف اپراتورها و یا کیف پول‌های اینترنتی صورت گیرد. 

اپراتور ایرانسل در خبری با اضافه کردن یک آپشن جدید جهت  استعلام مانده‌ی حساب، همهی‌ی روش‌های ممکن دیگر را نیز شرح داد که در این مقاله به تفصیل به آن‌ها پرداخته شده است. 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز، تا به امروز اطلاعاتی مثل تمام شدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته‌های اینترنت همراه از طریق ارسال پیامک به مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل ارسال می‌شد. بر همین اساس، کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار اطلاعاتی همچون رو به پایان بودن حجم بسته‌های اینترنتی همراه ایرانسل را از طریق پیامک در طی ۲ مرحله دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، زمانی که مشترکین از بسته فعالی استفاده نمی‌کنند، زمان شروع محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه سیم‌کارت‌های دائمی، بر اساس تعرفه مصرف آزاد از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شوند. همچنین مشترکین سیم کارت ایرانسل، می‌توانند با نصب اپلیکیشن «ایرانسل من» از موضوعاتی مثل میزان باقی‌مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته اینترنت همراه ایرانسل اطلاع پیدا کنند.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، iOS و جاوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·  کنترل مصرف و شارژ حساب

·  تغییر طرح تعرفه

·  دریافت و پرداخت صورت‌حساب

·  فعال‌سازی بسته‌های افزایشی

·  ثبت و بازبینی رخدادها

 

 

 

شماره‌گیری کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* در هر لحظه و ساعت از شبانه‌روز روش آسان دیگری برای اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل برای مشترکان سیم‌ کارت‌ دائمی و اعتباری ایرانسل است.

همچنین مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل با شماره‌گیری کد #۱۰*۱۴۱* می‌توانند باقی‌مانده اعتبار حجمی کلیه بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت را مشاهده کنند.

همچنین از طریق سایت ایرانسل نیز  می‌توانید اطلاعات دیگری نظیر تعرفه‌ها و نوع بسته‌های افزایشی اینترنت همراه ایرانسل را دریافت کرده و قابلیت 3G و 4G گوشی موبایل خود و مناطق تحت پوشش و مودم‌های ایرانسل را نیز بررسی کنید.

در حال حاضر اپراتور ایرانسل شبکه 3G را در بیشتر از ۲۷۰ شهر و شبکه 4G/LTE را در بیشتر از ۶۰ شهر ایران راه‌اندازی کرده است.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 

 

شگردهای پیامکی کلاهبرداران مجازی

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۵۶ ب.ظ

 


 

در دهه‌ی گذشته و با رشد بی وقفه‌ی اینترنت و به تبع آن الکترونیکی شدن همه‌ی فعالیت های روزانه و بانکی افراد، همواره کلاهبردارانی نیز وجود داشتند که با به کارگیری ترفندها و روش‌های مختلف سعی دارند  تا مردم عادی را گول زده و از آن‌ها طلب پول و یا کارهای دیگری کنند. در ایران این مسئله در ماه‌های پایانی سال و به خصوص در اسفند ماه، با توجه به گردش مالی بالای افراد در پایان سال کاری، به اوج خود رسیده و بسیاری از هموطنانمان قربانی کلاهبرداری‌های مجازی و اینترنتی می‌شوند. 




 

شگرد اول: درخواست کمک

 

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری به گزارش شاکیان، دریافت تماس در واتساپ از جانب دوستان و آشنایان است. به گفته سرهنگ جهانشیری، اکثر کلاهبرداران دارای هوش بالایی هستند. بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با دسترسی به شماره‌تلفن و پروفایل اعضای گروه‌ها، عکس آن‌ها را برداشته و در پروفایل خود قرار می‌دهند.

پس از آن با یکی از اعضای گروه تماس گرفته و فرد که با دیدن عکس پروفایل فکر می‌کند یکی از دوستانش با او تماس گرفته، تلفن او را پاسخ می‌دهد. با جواب این تلفن، فرد کلاهبردار از فرد تقاضای پول کرده و ادعا می‌کند که نیاز فوری به پول دارد.

فرد موردنظر که فکر می‌کند دوست او نیاز به پول دارد، مبلغ درخواست شده را به‌حساب او واریز می‌کند. بعد از آن است که متوجه می‌شود قربانی یک کلاهبرداری شده است.




 

شگرد دوم: شما برنده شده‌اید

یکی از شاکیان شگرد جدید کلاهبرداران در پلیس فتای خراسان رضوی اینگونه ماجرای کلاهبرداری از حسابش را تعریف کرده: «چند روز پیش فردی از طریق واتساپ با من تماس گرفت. پروفایل تماس‌گیرنده، آرم صداوسیما بود و او می‌گفت که من برنده جایزه ۹ میلیون‌تومانی پویش در خانه بمانیم شده‌ام.» 

همچنین او در ادامه گفته است: 

«تماس‌گیرنده می‌گفت که از برنامه زنده تلویزیونی تماس می‌گیرد و مهمان برنامه آنها وزیر بهداشت است. او مدعی شد که شماره‌ تلفن من برنده قرعه‌کشی جایزه ۹ میلیون‌تومانی پویش در خانه بمانیم شده است. بعد پرسید که آیا این جایزه را به‌صورت نقدی می‌خواهید یا اینترنت رایگان یکساله. من که خوشحال شده بودم، گفتم نقدی و او از من خواست یک بانک انتخاب کنم، یک شماره‌ حساب، شماره کارت عابربانک و همچنین کد ملی‌ام را بدهم. تماس‌گیرنده می‌گفت که باید از طریق کد ملی استعلام کنند که شماره‌ تلفن به نام خودم است یا نه و اگر به اسم خودم نباشد باید به پیشخوان دولت بروم و شماره‌ تلفن را به نام خودم بزنم تا جایزه به من تعلق بگیرد.»

کلاهبردار با این حرف‌ها سعی داشته تا اعتماد کاربر را جلب کرده و او باور کند که واقعاً برنده این جایزه شده است. شاکی در ادامه گفته است:

«کد ملی‌ام را به همراه شماره‌حساب و شماره کارت عابر بانکم ارسال کردم. بعد آن مرد گفت که تعدادی کد برایم پیامک می‌شود که باید آنها را برایش بفرستم تا ۹ میلیون تومان به‌حسابم واریز شود. من هم کدها را برای او فرستادم اما دقایقی بعد متوجه شدم که همه موجودی حسابم خالی شده است.»

 

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، در این مورد گفته است:

«متاسفانه کلاهبرداران با این شگرد تازه، افراد زیادی را فریب داده‌اند. آنها پس از دریافت شماره‌ حساب، شماره کارت عابر بانک و کد ملی طعمه‌هایشان، بلافاصله اقدام به فعال‌ کردن اپلیکیشن اینترنت بانک آنها می‌کنند. هنگام فعال‌شدن اینترنت بانک و همچنین انتقال وجه، کدهای ایمنی و رمز یکبارمصرف به موبایل صاحب حساب پیامک می‌شود و اینها همان پیامک‌هایی هستند که کلاهبرداران از مال‌باختگان خواسته بودند آنها را برایشان ارسال کنند. کلاهبرداران با این شگرد ساده به اپلیکیشن اینترنت بانک طعمه‌هایشان دست پیدا کرده و اگر پولی در حساب باشد، آن را سرقت کرده و اگر حساب خالی باشد، از آن به‌عنوان حساب واسط برای پول‌شویی و کلاهبرداری‌های دیگر استفاده می‌کنند.»

شگرد سوم: دوست قلابی

 

دست‌یافتن به پروفایل شبکه‌های اجتماعی افراد، از جدیدترین ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی است. اتفاقی که مدتی پیش برای دو پزشک معروف مشهدی افتاد و ۳۰۰ میلیون از حساب آن‌ها برداشت شد، ازاین‌دست کلاهبرداری‌ها است.

طبق توضیح یکی از شاکیان این ماجرا، یکی از همکاران او مدتی پیش از طریق واتساپ به او پیامی ارسال کرد با این مضمون: «سلام. چند لحظه دیگر پیامکی برایت می‌آید و لطفاً آن را برایم فوروارد کن.» به دلیل این‌که عکس همکار او در پروفایل بود، او به این موضوع شک نکرده و کدی که برایش ارسال شد را به همان شماره فوروارد کرد.

چند روز بعد بود که متوجه شد از او کلاهبرداری شده است. سرهنگ جهانشیری در این مورد گفته است:

«فرد کلاهبردار با به‌دست‌آوردن عکس یکی از همکاران پزشک معروف، آن را در پروفایل خود قرار داده و از این طریق توانسته بود او را فریب بدهد. او که می‌دانست پزشک معروف یک صفحه تلگرامی با ۵ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، تلگرام او را روی گوشی خود راه‌اندازی کرده بود و پیامکی که به تلفن همراه پزشک معروف فرستاده شده بود، در حقیقت کد شناسایی برای ورود به صفحه تلگرام بود. به همین دلیل وقتی شاکی این پیامک را برای فرد کلاهبردار فوروارد کرده بود، وی توانسته بود به‌راحتی کنترل صفحه تلگرام او را به دست بگیرد. او سپس شروع به ارسال پیام برای افرادی کرده بود که دنبال‌کننده صفحه تلگرام پزشک معروف بودند. سپس به بهانه مختلف از قبیل این‌که نیاز فوری برای کمک به یک بیمار بی‌پول دارد، از دنبال‌کننده‌ها خواسته بود هر مبلغی که در توان دارند به شماره کارتی که اعلام کرده بود واریز کنند. به‌این‌ترتیب اعضای صفحه تلگرامی پزشک معروف به‌راحتی فریب‌خورده و مبالغ هنگفتی را به‌حساب مرد کلاهبردار واریز کرده بودند و این فرد توانسته بود با این شگرد و سوءاستفاده از ۲ پزشک معروف، ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کند.»

 

چگونه فریب نخوریم؟

 

طبق گفته رئیس پلیس خراسان رضوی، در این زمان که کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای جدید و متفاوت سعی در فریب افراد مختلف دارند، ما باید برای مقابله با آن‌ها جهت افزایش آگاهی شهروندان نسبت به این شگردهای جدید اقدام کنیم.

به این نکته توجه کنید که تلویزیون یا رادیو هیچ‌گاه برای برقراری تماس با مخاطبین خود از واتساپ یا تلگرام استفاده نمی‌کنند. اگر روزی در این شرایط قرار گرفتید، دقت کنید که هیچ‌وقت کدهای ناگهانی که به شما ارسال می‌شود را برای فرد دیگری نفرستید. زیرا این کدها ممکن است رمز یک‌بارمصرف بانکی، کد راه‌اندازی اینترنت بانک یا کد ورود به شبکه‌های اجتماعی شما باشند.

اگر به همین نکات ساده دقت کنید، به‌راحتی می‌توانید از قربانی شدن توسط کلاهبرداران جلوگیری کرده و اموال خود را در امنیت کامل حفظ کنید. در صورت انجام کلاهبرداری، پروسه پیگیری و دریافت پولتان بسیار سخت و زمان‌بر است و در بیشتر مواقع ممکن است هیچ‌وقت نتوانید پول خود را برگردانید.




 

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟


یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟


ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم



برای قیمت گذاری روی سیم کارت خود و اطلاع از کیفیت و مرغوبیت آن با مراجعه با لینک زیر

در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز


سیم کارت خود را ثبت کنید تا قیمت فروش در بازار و نوع رند آن برای شما پیامک شود.


www.RondBaz.com/Pricing.aspx

رندباز

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۲

پیوندها