قیمت گذاری سیم کارت - قیمت سیم کارت

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟ یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟ ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم , در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

بازی فکری استوژیت

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹ ب.ظ

پیشگوی اعظم شهر که اسمش استوژیت است دارد  از قصر میرود و پادشاه بسیار نگران است که نتواند پیشگوی مناسبی برای قصر بیاورد تا بتواند خواب های پادشاه را پیشگویی کند برای همین پادشاه  تصمیم میگیرد که برای جایگذاری  پیشگوی اعظم مسابقه ایی بگذارد تا برنده این مسابقه را به عنوان پیشگوی اعظم انتخاب کند و به جای استوژیت بگذارد و  برای همین در این بازی باید خواب 

پادشاه را پیشگویی کنیم  تا بتوانیم به جای استوژیت انتخاب شویم.

در واقع بازی رومیزی استوژیت و بوردگیم دیکسیت خیلی شبیه به همدیگه هستن و فقط طرح های کارتها و Art اونا با هم فرق داره

نحوه بازی استوژیت: در بازی گونه ایی هست که هر کس که نوبتش  یک  کارت را انتخاب میکند و به صورت ضرب المثل یا یک کلمه یا یک جمله میگه و باید بر اساس صحبت های آن همه یک کارت به کسی که جمله یا ضرب المثل گفته می دهند و بر اساس آن باید  خواب آن شخص تشخیص بدهند.

نحوه امتیاز دهی: همه بر اساس خواب کسی گفته امتیاز می گیرند مگر کسی که  هیچ کس به کارتش امتیاز نداده است. در دو صورت خود کسی که خواب گفته امتیاز نمی گیرد

1_ هیچ کدام از بازیکنان نتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند به خاطر توضیح دادن سخت است. در این صورت به جز کسی که خواب تعریف کرده است بقیه بازیکنان 2 امتیاز میگیرند و خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد.

2_ همه بازیکنان بتوانند که خواب پیشگو رو حدس بزنند خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد و بقیه بازیکنان  هر کدام 2 امتیاز میگیرند

3_  پیشگو زمانی امتیاز میگیرد که نصف بازیکنان بتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند .در این صورت خود پیشگو 3 امتیاز و آنهایی که خواب پیشگو را تشخیص داده اند هر کدام از آنها 3 امتیاز دریافت می کند

نکته ای وجود دارد که اگر .کارت بازیکنی بیشتر از خواب پیشگو رای آورده باشد به تعداد کسانی که بهش رای داده اند هم امتیاز می گیرد

اما بهرحال بازی فکری استوژیت رو کمتر کسی هست که نشنیده باشه چون ذهن رو کامل درگیر میکنه و لحظه های بی نظیری رو برای دورهمی ها به ارمغان میاره…

بازی رومیزی استوژیت با اینکه یه بازی ایرانیه، اما توی وبسایت معتبر BoardGame Geek هم هستش.

همین نشون میده که این بازی خیلی محبوب و موفق بوده و میتونه کودکان و بزرگسالان رو تا مدتها سرگرم کنه…

 

 

 

سازهای عجیب

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ

همیشه کار در هنر بسیار جذابیت دارد به طوری که همیشه دنبال خلق و ساختن است. در موسیقی هم خیلی از افراد یا به خاطر صدا یا نواختن یا ساختن ساز ها  بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به خاطر خلاقیت شان مورد توجه قرار گرفته اند و باعث دیده شدن در جامعه و فرهنگ شده اند و اسمشان در تاریخ و موسیقی آن کشور ماندگار شده است.

در اینجا به تعدادی از سازهای عجیب و غریب می پردازیم. به نظر شما در ساخت کدام ساز خلاقیت و تفکر بیشتری بکار رفته است؟

 

ارگ بزرگ استالاک پایپ (The Great Stalacpipe Organ)

 

این ارگ که در یک غار زیرزمینی در ویرجینیا واقع شده، در سال 1956 توسط لِلاند اسپرینکل ابداع شد. این ساز با ضربه زدن به استالاکتیت های قدیمی توسط چکش لاستیکی کار می کند. همه اینها به یک کنسول متصل می شوند که شبیه یک ارگ سنتی است. یکی از اتفاقاتی که در مورد ابداع این ساز می گویند اینست که اسپرینکل این ایده را زمانی به دست آورد که پسرش سرش را به یکی از استالاکتیت ها زد و صدایی مانند همهمه در غار ایجاد کرد.

 

The Great Stalacpipe Organ

یخ های آهنگین (Musical ice)

 

ترج آیسانگست یک درامر و آهنگساز نروژی است. وی با استفاده از یخ های دریاچه های یخ زده، سازهای موسیقی ابداع می کند. ترومپت یخی او صدایی مانند شیپور جنگ را دارد.

لزوماً اینطور نیست که هر قطعه یخ برای این منظور کارایی داشته باشد و  فقط یخ هایی با ساختار میکروسکوپی مناسب، صدایی زیبا ایجاد می کند.

 

Musical ice

 

اتاقک بادی  صوتی آئولوس (Aeolus Acoustic Wind Pavilion)

 

این ساز، یک ساز 10 تنی است که توسط لوک جرام خلق شده است. سیم های بلند از تیرها تا یک قوس فلزی بزرگ کشیده می شوند. هر سیم در باد ارتعاش ایجاد می کند. سپس صدا توسط لوله ها تقویت می شود. در نتیجه صدایی وهم آور و تپنده ایجاد می کند و حجم باد است که تعیین می کند حجم صدای ساز چقدر باشد.

 

Aeolus Acoustic Wind Pavilion

 

درخت آواز خوان زنگ دار (The Singing Ringing Tree)

 

 این مجسمه به ارتفاع 3 متر در ارتفاعات بالای برنلی و بر روی مورهای پنین قرار دارد. این ساز از بادهای غالب غربی که در انتهای لوله ها می وزد استفاده می کند تا صداهایی نامتعارف و دلخراش را در کنار منظره  Crown Point  ایجاد کند. این سازه در سال 2006 توسط معماران مایک تونکین و آنا لیو طراحی شده است.

 

The Singing Ringing Tree

 

ارگ دریایی (Sea Organ)

 

این پروژه جسورانه و بلند پروازانه سعی داشت با استفاده از ساحل بازسازی شده در زادار- کرواسی به عنوان یک ارگ فوق العاده، خود دریا را به یک نوازنده تبدیل کند. لوله های زیر تفرجگاه هنگام برخورد امواج دریا با آنها، واکنش نشان می دهند و صداهایی هماهنگ ایجاد می کنند که موجب استقبال گردشگران از آنجا شده است.

 

Sea Organ

ویولن سل شیپوری (Cello Horn)

 

نامی که خودش، ساز را معرفی میکند. این سازِ ترکیبی، صفحاتی از مجله Popular Science Monthly  را در سال 1936 به خود اختصاص داد. صدایی که با خم شدن سیم ها ایجاد می شد به جای یک بدنه چوبی سنتی، از یک شیپور برنجی خارج می شد و گویی صدایی در بین تار و برنج تولید می کرد.

 

Cello Horn

 

فلوت هایپر باس (Hyperbass Flute)

 

این ساز بزرگترین عضو خانواده فلوت است که بیش از 15 متر لوله دارد. این یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارشات اولیه، صدای آن از آنجا که کمی مانند غرش است، در حال بررسی و اصلاح است.

 

Hyperbass Flute

 

پهپاد هورنوکوپی (Hornucopian dronepipe)

 

این یک ابزار چاپ سه بعدی است که توسط استودیو MONAD ، اریک گلمبرگ و ورونیکا زاکربرگ همراه با اسکات اف هال (نوازنده) طراحی شده است.

Hornucopian dronepipe

 

Octobass

 

این سازه در سال 1850 توسط طرفدار سازهای زهی عظیم  Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شد. این یک کنترباس با صدای بلند است که 3.48 متر ارتفاع دارد. در این دستگاه،  نواختن با دست بسیار سخت است و پدالهای پایی روی آن تعبیه شده تا این کار را ممکن سازد. و شباهتی به سازهای خانواده ی ویولن دارد

 

Octobass

 

Sharpsichord

 

هنری داگ یکی از جالب ترین عناوین شغلی تاریخ را دارد - مجسمه ساز صدا. داگ در نقش شگفت انگیز خود به عنوان مجسمه ساز صدا ، ساز مشابهی با صدای عجیب به نام Sharpsichord را ابداع کرد. این در واقع یک چنگ سنجاق دار بزرگ است که شامل 11 سیلندر است و سنجاق ها هنگام چرخش به سیم های داخلی برخورد می کنند و تولید نوا می کنند.

 

Sharpsichord

سخن پایانی:

 

هر چیزی در این دنیا وظیفه و هدفی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وظیفه موسیقی چیست؟

فکر می کنید کدام ساز کاربردی تر است؟ و از این میان کدام ساز بهتر به آن چیزی که شما از ساز انتظار دارید، می پردازد؟

 

 


 

بهترین مارک جک درب پارکینگ

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۷ ب.ظ

همیشه از نخستین آدم تا به امروز در یکی از مشکلات زندگی بوده است و برای حفاظت ادم ها به کار گرفته می شود و باعث جلوگیری بودن از کلی اتفاقات بد میشود و باعث به سرقت رفتن وسایل خانه می شود , همین مسئله باعث شده امروزه در های الکترونیک بیاد تا باعث راحت تر شدن زندگی شود و دیگر لازم نباشد که آدم ها از ماشین های خود پیاده شوند و در را باز کنند.

در ابتدای امر باید گفت که بهترین جک های درب پارکینگ را شاید بتوان در دو دسته تقسیم نمود.

 

دسته ی اول مخصوص به افراد ثروتمندی است که در خرید خود از نظر اقتصادی و هزینه کرد هیچ محدودیتی ندارند و اگر حتی جک گران قیمت آن ها زود به زود نیاز به تعمیر , سرویس و یا تعویض داشته باشد باز هم فشار چندانی متوجه آنها نخواهد شد. برای این دسته از افراد طبق ضرب المثل هرچقدر پول بدی آش میخوری مطمئنا نمونه های گران قیمت خارجی گزینه ی مناسبی باشد اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به قیمت های ارز در شرایط کنونی , واقعا قیمت نمونه های خارجی به صرفه نبوده و حتی برای افراد ثروتمند نیز انتخاب یک جک داخلی مناسب و با کیفیت بهتر میباشد.

 

اما دسته ی دوم مشتریان کسانی هستند که توانایی پرداخت هزینه های سرسام آور را برای خرید جک های پارکینگی ندارند و به همین دلیل دنبال بهترین و با کیفیت ترین جک های درب پارکینگ با قیمت مناسب می باشد. این دسته از افراد ابتدا باید با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است در آن از جک استفاده شود محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایند تا از انتخاب اشتباه و هزینه ی مجدد جلوگیری شود.

به همین منظور ما در بخش بعدی توضیح مختصری از انواع جک های درب پارکینگ میدهیم تا شما مشتریان عزیز و ارجمند بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب نمایید.

 

 

جک های پارکینگی را میتوان به دو دسته ی زیر تقسیم نمود :

۱- جک های بازویی : این نمونه جک که پر استفاده ترین نوع میباشد مناسب برای مکان هایی است که از نظر عمقی چه به داخل ساختمان و یا چه به بیرون ساختمان فضایی برای باز شدن درب وجود داشته باشد . پس اگر شما در محیط خود همچین فضایی را ندارید نباید به سراغ این جک ها بروید. نکته ی دیگر در مورد این جک ها این است که به هنگام خرید باید به تک لنگه بودن یا دو لنگه بودن آن توجه نمایید تا اشتباها محصولی را خریداری نمایید.

جک های بازویی خود نیز به دو مدل زیر قابل دسته بندی میباشند:

– جک های الکتروهیدرولیک : این مدل که با پمپ روغن و یا هوا کار میکند مناسب برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد است و در ضمن برای درهای با ابعاد بزرگ و وزن های سنگین مانند : درب کارخانه ها استفاده میگردد.البته در هنگام استفاده از این جک ها باید دقت لازم را همیشه داشت زیرا هزینه ی تعمیر این مدل جک ها بالا میباشد.

– جک های الکترومکانیک : این نمونه از جک ها که با گیربکس و چرخ دنده کار میکند , متداول ترین نوع جک میباشد که خیل زیادی از مردم استفاده میکنند. این نمونه , مناسب برای مکان هایی با حجم تردد محدود و  برای درهایی با ابعاد و وزن محدود ( در حدود ۲٫۵ الی ۴ متر و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم ) است. پس اگر محلی که قرار است در آن جک نصب شود شلوغ است این مدل , انتخاب مناسبی نمیباشد.

 

۲- جک های ریلی یا پنهان : یکی دیگر از نمونه جک های پارکینگی این مدل است که زمانی از آنها استفاده میشود که ابعاد و وزن در به گونه ای است که دیگر جک های بازویی قابلیت کارکرد بر روی آن ها را ندارند. البته در مواردی برای درب های ظریفی هم که نمیخواهند فشاری توسط جک های بازویی به آن ها وارد شود یا حتی اگر در نظر دارند جک از دید عموم پنهان باشد این گزینه انتخاب خوبی است. این مدل جک , توانایی نصب بر روی درب هایی با ابعاد حدودا ۱۵ متری و وزن تقریبی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را داراست.

 

 

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب بهترین جک برقی پارکینگ , مسئله ی مدت گارانتی آن ها میباشد . در همین راستا ما در ادامه لیستی از شناخته شده ترین برند های  داخلی و خارجی تولید و عرضه کننده ی جک های پارکینگی را به همراه مدت گارانتی و محدوده ی قیمتی آن ها می آوریم تا شاید کمک هر چند کوچکی برای انتخاب بهترین جک پارکینگی به شما عزیزان کرده باشیم.

 

برند های ایرانی :

– تابا : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– سیماران ( فراز ) : دارای گارانتی ۲۴ تا ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۱۲ میلیون تومان

– جک یال : دارای گارانتی ۳ تا ۵ ساله با حدود قیمتی ۴ تا ۶ میلیون تومان

– اتوماتیک گیت : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– جک سوزوکی :  دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– میلان : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– ویرا : دارای گارانتی ۱۲ ماه تعویض به علاوه ۱۸ ماه تعمیر با حدود قیمتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان

– الکتروپیک ( یوتاب ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– تکنما ( محک ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– لنسر :  دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– آلدو : دارای گارانتی ۱۸ تا ۳۰ ماهه

– فلای :  دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمت ۴ میلیون تومان

– جابان : دارای گارانتی دو ساله

– کسری : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– بتا : دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان

– سهند : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– الاروی : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– پویا در ( آریا ) : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– سوپر لایف : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

 

برندهای خارجی :

  • BFT : دارای گارانتی ۱۸ ماهه تا ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۲ تا ۴۷ میلیون تومان

  • جک V2 : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۸ تا ۲۳ میلیون تومان

  • جک پروتکو : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان

  • لایف : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان

  • نایس : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

  • گوچی : دارای گارانتی ۶ ماهه

  • فک : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۹ تا ۹۱ میلیون تومان

  • ایور : دارای گارانتی ۲ ساله

  • جنیوس : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان

  • تیتان : دارای گارانتی ۱ ساله با حدود قیمتی ۸ میلیون تومان

  • زومر : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان

  • بنینکا : دارای گارانتی ۴ ساله

  • فادینی : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۴۰ میلیون تومان

  • والنسیا : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

  • بلانکو : دارای گارانتی ۳ ساله با حدود قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان

  • جی بی دی : دارای گارانتی ۲ ساله

–   کافه گیتس : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۷ میلیون تومان

 

 

انواع خط خوش نویسی

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۷ ب.ظ

هنر همیشه برای ایرانیان از زمان باستان و تا به امروز ارزش خاصی داشته است و برایشان مهم بوده است.هنر در بعضی دوره ها در ایران  بسیار رشد و نمود داشته است و در دوره  صفویه به اوج خود می رسد. خطاطی یکی از آن هنرهایی است که در دوره صفویه به اوج خود رسید و تا به امروز یکی از هنرها  محسوب میشود . ما در این مقاله سعی می کنیم که در مورد خط های خوشنویسی توضیح دهیم .

 

همانطور که در مقاله‌های بیشتر از این گفته بودیم، برای مشخص کردن آغاز تاریخ بشریت، پیدایش خط را ملاک قرار داده‌اند. پیدایش خط در ایران و البته در جهان با خط پارسی باستان بوده که مربوط به تقریباً سال 525 پیش از میلاد مسیح است.

خطی که در بین ایرانیان استفاده می‌شده - تقریباً از سال 300 پیش از میلاد- پارسی میانه بوده و تا 800 سال پس از آن نیز مورد استفاده بوده است و متاسفانه با شروع حکومت خلفای عباسی و بعد دولت‌های گماشته اعراب، پارسی میانه به تدریج از بین رفت. مردمان ایران تا پیش از حمله اعراب از خطوطی مانند میخی، پهلوی و اوستائی استفاده می‌کردند و حالا این حمله موجب رو به افول نهادن پارسی میانه می‌شد. اما همین تحولات و همین افت و خیزها سبب شد که در دوره‌های آتی، پارسی نو در ایران ثبت شود، ثبت به عنوان خط رایج و رسمی ایران.

در اینجا می خواهیم نگاهی به خطوط رایج خوشنویسی در ایران بیندازیم و چون امکان بررسی کامل آن و بررسی تاریخچه خط در ایران در یک مقاله نمی‌گنجد، سعی می‌کنیم در مقالات آتی به آن را تکمیل نماییم.

 

خط ایرانی

 

آشناترین خط شاید برای همه ما خط نستعلیق" باشد. در دوران صفویه با قانونمند شدن خط، زمینه بوجود آمدن نستعلیق فراهم شد. اما بیشتر از آن مقدماتی لازم بود به این شکل که...

در قرن 4 هجری و در سیر رشد و بالندگی خط فارسی بود که استادان خوشنویسی موفق به ابداع این خط‌ها شدند: محقق، ریحان، ثلث، نسخ، رقاع و توقیع که به "خطوط اصول" معروف شدند. از میان آن افراد می‌توان به یاقوت مستعصمی و ابن مقله شیرازی اشاره کرد.

آنچه این خطوط را از هم متمایز می‌سازد، شکل حروف و نسبت سطح و دور در آنها است. ابن مقله شیرازی همچنین برای این خط‌ها اصول و قاعده گذاشت و با تکامل این خط‌ها، از خطوط توقیع و رقاع، خط تعلیق به وجود آمد

 

سوره حمد

تعلیق

 

از قرن پنجم هجرى قمری کم کم تغییراتی در خط تحریری بوجود آمد و از اواسط قرن هفتم، بلوغ و تکامل خط موجب بوجود آمدن خطی شد که محصولی از خط تحریری، توقیع و رقاع بود و بعنوان خط تعلیق معرفی شد. این خط در نوشتن کتاب‌ها و دیوان اشعار استفاده می‌شده و تا قرن هشتم نیز به تکامل خود ادامه داده است.

خط تعلیق مورد استفاده عثمانى‌ها و مصرى‌ها نیز قرار گرفت و آنها با تغییراتی به سلیقه خودشان از آن بهره‌مند شدند.

 

نستعلیق

 

عروس خطوط اسلامی. از ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق بوجود آمد (قرن 8 هـ. ق). خطی که گویی کلمات در حال رقص را به نمایش درآورده و در عین حال این فرصت را فراهم کرده که خواننده بتواند آن را به راحتی بخواند. بزرگان و استادان برجسته‌ زیادی برای رشد و تعالی خط نستعلیق تلاش کردند و دو تا از نام‌هایی که به آنها اشاره می‌شود میرعماد حسنی و میر عل تبریزى است. تغییراتی که میرعماد حسنی -که هم عصر شاه عباس صفوی بوده- در سبک خط نستعلیق ایجاد کرد، همچنان پس از 400 سال توسط خوشنویسان استفاده می‌شود.

این خط نه تنها در کشور ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه تمام کشورهای عرب نیز نتوانستند مانند آن را خلق کنند و این خط عنوان خود را بعد از تمام این سال‌ها به عنوان "عروس خطوط اسلامی" حفظ کرده است. البته حتماً این توقع زیادی از آنان است که بخواهند چنین کنند، به یک دلیل ساده و آن هم اینکه تاریخچه خط امروز فارسی به خطوط "ایرانی کهن" می‌رسد اگر نگوییم که به پیشتر از آن و این چیزی است که در تاریخ هیچ کشور دیگری دیده نشده است. در ادامه مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

خط نستعلیق

شکسته نستعلیق

 

در اوایل قرن یازدهم و آخر دوره صفویه شاید بتوان سرعت در نگارش را دلیلی دانست که موجب شد پیوستگی کلمات به هم پذیرفته شده و بدین ترتیب خطی متولد شود که آن را شکسته تعلیق نامیدند. این خط، همان خطی بود که مورد استفاده کاتبان دیوان بوده است.

خط شکسته نستعلیق

سخن پایانی

 

سرگذشت خط در ایران بسیار جالب توجه است. سیر تکامل الفبا نیز همینطور شگفت انگیز است. خط فارسی امروزی از خط‌های کهن ایرانی سربرآورده که از دگرگونی خط “ایرانی کهن” به ایرانیِ هخامنشی‌ (پارسی)، اشکانی (پهلوی اشکانی) و ساسانی (پهلوی ساسانی) بدل شده، و امروز خط دبیره فارسی را از آن داریم و این همان خطی است که از ایران به همه کشورهای دیگری که امروز خطی مشابه فارسی دارند، یا مانند خط پیشین ترکیه که حالا خط خود را تغییر داده، رفته است.

شاید با همین اندک اطلاعات شما هم تمایل داشته باشید قدم اول را برای خوانا و زیبا نوشتن خط زبان مادری خود یا زبان دومتان، بردارید. می‌توانید همین حالا با ثبت نام در کلاس‌های خوشنویسی ماژورین آغاز کنید

 


 

بردگیم ریسک

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳ ب.ظ

جهان درگیر جنگ جهانی شده است و همه کشور ها سعی می کنند که کشورهای همه درگیر را بگیرند تا بتوانند به جهان مسلط شوند. بازی ریسک که توسط آلبرت لا موریس ساخته شده است و امروزه  طرفداران به خصوصی  دارد . بازی ریسک اونقدری جذاب و محبوب شده که حتی بازی های کامپیوتری و موبایلی اون رو هم ساختند تا وقتایی که بردگیم ریسک رو بازی نمیکنید، با گوشی‌تون ریسک بازی کنید.

در واقع خیلی زود، تمام زندگی تون ریسک خواهد شد…

شلیک توپ ها، یورش تانک ها و حمله ی پیاده نظام در تمام دنیا دیده میشه و فقط یه رهبر فهیم میتونه کشور خودش رو نجات بده و نهایتا جهان رو فتح کنه. هر کشور تعداد زیادی سواره نظام و پیاده نظام در اختیار دارد تا به کمک آنها بتوان سرنوشت کشورش رو رقم بزنه…

حالا که همه‌ی قاره ها درگیر جنگ شدن، وقتشه تا دل به دریا بزنید و ریسک کنید.

استراتژی حمله و دفاع بچینید تا با یه مدیریت درست بتونید از این مهلکه جون سالم به در ببرید.

نکته جالب در مورد بازی ریسک اینه که بردگیم ریسک یه بازی فکری کلاسیک محصول سال 1959 توسط یه کارگردان فرانسوی برنده اسکار “Albert Lamorisse” و یه بازی جذاب جنگی استراتژیک محسوب میشه.

توی بردگیم ریسک 42 بخش مختلف در قالب 6 قاره وجود داره که هر کس بنا به استراتژی خودش، با نیروهایش شروع به فتح و پیشروی میکنه.

حمله کردن یه سری شرایط داره؛

شما فقط میتونید به منطقه ای حمله کنید که بخش کناریش مال خودتون باشه.

جمع توان نیروهاتون با اعداد تاس میتونه شما رو برنده یا بازنده ی جنگ در اون منطقه بکنه؛ حواستون باشه که مناطق همسایه هم ممکنه به جنگ شما بیان، چون در قانون جنگ بازی ریسک، همسایه ها هم میتونن درگیر جنگ شن.

چه نیروهای خودی باشن و چه بیگانه…

تاس هم در بازی وجود داره و این جنگ ها رو کمی شانسی هم میکنه؛ مگر اینکه توان نیرو هاتون خیلی بیشتر از نیروهای دشمن باشه که حتی تاس هم نتونه کمکش کنه.

البته تعدادی کارت هم در بازی موجوده که یه سری ویژگی ها و امتیازات به دارندش میده، پس اگه با فکر بازی کنید و کمی هم شانس داشته باشید، کارتها رو هم کنار هم میچینید.

بازی ریسک بعد از عرضه اولیه اش، به صورت مجدد بارها و بارها تولید شد و نسخه های بعد اون آپدیت میشدن؛ تا جایی که بسیاری از شرکت ها این بازی رو تولید کردند و نسخه های نهایی اون هر بار بهتر میشد.

البته بازی های دیگری هم مثل ریسک روانه ی بازار شدن که برای جلوگیری از دعواهای حقوقی، اسم خودشون رو نتونستن risk بذارن ولی کلیاتی شبیه به همین بردگیم ریسک دارن.

بسته به اینکه چند نفر هستید و چه مدل از بازی رو دارید انجام میدید ممکنه مدت زمان بازی ریسک بین 1 تا 3 ساعت متفاوت باشه.

اجزا و محتوای جعبه بازی ریسک Risk:

12 تا کارت ماموریت

42 تا کارت قلمرو

زمین بازی شامل بخش های مختلف جهان

1 عدد کارت آتش بس

5 ارتش بزرگ در 5 رنگ (هر کدام شامل 40 سرباز، 12 سواره نظام و 8 عدد توپ نظامی)

 3 تا تاس برای حمله

 2 تا تاس برای دفاع

دفترچه راهنمای فارسی ریسک

توی بازی رومیزی ریسک، شما به عنوان یه رهبر میتونید بخش های مختلف جهان رو که اسم هاشون هم مشخص شده فتح کنید. چالش های نظامی و استراتژیک، مرزهای دریایی و زمینی، و سازماندهی نیروها رو توی بازی فراموش نکنید. به دنیای بزرگ و محبوب بردگیم ریسک خوش اومدین…

 

 

 

 

بردگیم Werewords

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۸ ب.ظ

شهر در آرامش قرار دارد و ارام مردم در حال کار هستند که زوزه گرگی به گرگینه به گوش می رسد که چند سال بود که وجود نداشت و حالا به گوش میرسه. و شهر کلمه جادویی  دارد که باعث نجات میشود و ما باید این کلمه جادویی رو پیدا کنیم.

شهردار: نقشی که در بازی یک کلمه را انتخاب می کند و شهروندان برای جلوگیری از گرگینه شدن باید این کلمه را حدس بزنند. اما یک سری نکات در مورد نقش شهردار وجود دارد که در ادامه بهش می پردازیم. هر کس نقش هایی را که بازی کنندگان دادیم رو میبینند  و به صورت مخفیانه به god بازی می کنند و کار ت ها رو در وسط می گذارند و شهردار باید یک کارت رو بکشه تا ببینه باید به کی کمک کنه.

1 اگر کارت وسط شهروند بود او جزو شهروندان است و باید جوری کمک کنه که شهر پیروز بشه باید کلمه ای رو که که نوشته به صورت  بگه که شهروندان پیروز بشه.

2 اگر کارت وسط پیشگو بود، باید شهردار بازی به شهروندان کمک کنه که بازی رو ببرن .

3 اگر کارت وسط گرگینه بود، شهردار باید به گرگینه کمک کنه که شهر رو کیف کنه و همه رو گرگینه کنه و گرگینه برنده بازی بشه .

وارد بازی بشید، بلوف بزنید و از هویت خودتون هرجور شده دفاع کنید.

چه گرگینه و چه شهروند، اجازه ندید شما رو از بین ببرن.

از بین چند شخصیت مختلف، به شما یک شخصیت داده میشه تا با اون بازی کنید.

اگر اهالی بتونن وقت طلوع آفتاب یک گرگینه رو بشناسن برنده‌ی بازی میشن.

بوردگیم کارتی گرگینه از لحاظ مدت زمان، بازی کوتاهی حساب میشه ولی تنها چیزی که میتونید توی این بازی ازش مطمئن باشید اینه که دستی که در حال انجامه دست آخر نیست، چون دل کندن از این بازی کار راحتی نیست.

در واقع بازی werewords در دسته بندی بازی های مافیایی قرار داره که بردگیم گرگینه هم جزوی از اوناست…

بردگیم هایی با سبک مافیایی طرفدارای زیادی رو برای خودشون جمع کردن و دیگه شکی تو جذابیت این دسته از برد گیم برای بوردگیم بازا وجود نداره.

این بوردگیم ترکیبی از بیست سوالی و بازی وروولفه.

بوردگیم گرگینه برای 4 تا 10 نفر طراحی شده که باید بالای 8 سال سن داشته باشد و زمان این بازی هم حدود 10 دقیقه طول میکشه.

این بازی که در سال 2017 تولید شده برنده جوایز زیر هم شده:

2019 Spiel des Jahres Nominee

2017 Golden Geek Best Party Game Winner

2017 Golden Geek Best Party Game Nominee

بیست ضرب المثل و کاربدشان

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲ ق.ظ

 

همیشه در همه زبان های دنیا ضرب المثل ها و شعر برای منتقل کردن تجربیات یا باری افزودن تجربه استفاده میکنیم.بعضی از ضرب المثل ها در همه زبان های جهان یکیست و منظور واحد هم میدن. ما در این مقاله می خواهیم بعضی از ضرب المثل هایی که در زبان انگلیسی  که نمونه اش در زبان فارسی یا به صورت شعر یا به صورت مقاله امده است بپردازیم.

 

A bad workman always blames his tools.

عروس نمی تواند برقصد، می گوید زمین کج است.

این ضرب المثل زمانی به کار می رود که کسی در هنگام انجام کار، به جای عملکرد ضعیف خود، عوامل بیرونی را مقصر کارکرد نامناسب می داند.

 

A bird in hand is worth two in the bush.

سیلی نقد بهتر از حلوای نسیه است.

چیزهایی که در حال حاضر داریم از آنچه که امیدواریم بدست آوریم ارزشمندتر هستند.

 

Absence makes the heart grow fonder.

دوری و دوستی.

افراد وقتی از هم فاصله دارند و در کنار هم نیستند، همدیگر را بیشتر دوست دارند و ارتباط بهتری با هم دارند نسبت به زمانی که کنار هم هستند .

 

Actions speak louder than words.

دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

این ضرب المثل وقتی گفته می شود که فردی ادعای انجام دادن چیزی را می کند ولی وقتی نوبت به عمل می رسد اقدامی نمی کند.

فردوسی می گوید: بزرگی سراسر به گفتار نیست/ دوصد گفته چون نیم کردار نیست

 

All that glitters is not gold.

هر چیزی که برق می زند طلا نیست.

وقتی چیزهایی که از نظر ظاهری خوب به نظر می رسند ولی ممکن است آنچنان ارزشمند یا خوب نباشند از این عبارت استفاده می کنیم.

 

Among the blind the one-eyed man is king.

در شهر کورها ، یک چشم پادشاه است.

وقتی اکثریت توانمندی ندارند، کسی که ذره ای توانایی بیشتر داشته باشد می تواند حکمرانی کند، در صورتی که خودش فاصله چندانی با ناتوانی دیگران ندارد.

 

Barking dogs seldom bite.

سگی که پارس  می کند، به ندرت گاز می گیرند.

در تصور عموم اینطور است که افرادی که تهدید می کنند کمتر اقدام به انجام کار کنند.

 

Beauty is in the eye of the beholder.

زیبایی در چشم بیننده است. (چشمانتان قشنگ می بیند.)

آنچه ممکن است از نظر شخصی زیبا به نظر برسد ممکن است از نظر شخص دیگر به نظر آنطور به نظر نرسد.

 

Better late than never.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

برای رسیدن به مقصد و یا هدفی هم دقت لازم است و هم سرعت و وقتی کسی سرعتش بیشتر از دقت است، بطوری که تمرکزی روی کار ندارد، می گوییم.

 

Beggars can’t be choosers.

دندان اسب پیشکش را نمی شمارند.

وقتی کسی هدیه ای را دریافت می کند و شروع می کند به ایراد گرفتن یا انتقاد کردن از آن هدیه، می گویند.

 

Cowards die many times before their deaths.

آدم ترسو هزار بار می میرد.

وقتی کسی از چیزی یا از رخ دادن حادثه ای هراس دارد، مدام در این نگرانی سیر می کند که "چه چیزی پیش خواهد آمد؟" در این شرایط و به انتقاد از شرایطی که او خودش را در آن قرار داده به او می گویند.

 

Curiosity killed the cat.

فضولی موقوف

وقتی می خواهیم کی را از دخالت به کارهایی که به او مربوط نیست منع کنیم و همچنین به او هشداری هم داده باشیم که ممکن است این ذخالت سرانجام خوبی نداشته باشد.

 

Don’t bite off more than you can chew

لقمه را به اندازه دهانت بردار.

وقتی فردی می خواهد کاری را انجام دهد که توانایی و قابلیت انجام دادن آن را ندارد، به او چنین عبارتی را می گویند.

 

Don’t bite the hand that feeds you.

نمک خوردى نمکدان نشکن.

این عبارت برای هشدار دادن به فردی است که مورد لطف و محبت کسی قار گرفته ولی به جای قدردانی، در حق آن فرد ناسپاسی و ظلمی روا می دارد.

 

Don’t count your chickens before they hatch.

جوجه را آخر پاییز می شمارند.

این را وقتی می گویند که می خواهند یادآوری کنند که براساس رویدادهای غیرقابل پیش بینی آینده برنامه ریزی نکنید که ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد.

 

Don’t judge a book by its cover

آدمها را از روی ظاهرشان قضاوت نکن.

همانطور که شما نمی توانید با دیدن جلد کتاب ، در مورد محتوای آن نظر بدهید ، نمی توانید از ظاهر افراد یا چیزها درباره آنها قضاوت کرده یا نظری دهید.

 

Don’t kill the goose that lays the golden eggs.

مرغی که تخمهای طلایی می گذارد را نمی کشند.

اگر یک غاز که تخم های طلایی می گذارد را بکشید ، چیزی را از بین می برید که سود زیادی برای شما دارد.

 

Don’t put all your eggs in one basket.

تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار ندهید.

تمام تلاش یا سرمایه خود را برای انجام یک عمل، هدف یا موارد مشابه صرف نکنید ، زیرا اگر موثر واقع نشود ، همه چیز را از دست خواهید داد.

 

Every man has his price.

هر آدمی یک قیمتی دارد.

می گویند هرکسی را می توان برای انجام کاری تحت تأثیر قرار داد. فقط ممکن است بعضی از آنها قیمت بالا ، بعضی پایینتری داشته باشند.

 

البته گاهی هم خلاف این ثابت می شود و بعضی آدمها را نیم توان خرید.

 

Half a loaf is better than none.

کاچی بهتر از هیچی است.

دریافت چیزی کمتر از آنچه انسان آرزو دارد و می خواهد، بهتر از بدست نیاورد کل آن است.

 

No pain, no gain

 نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

برای موفقیت یا پیشرفت باید رنج برد یا سخت کار کرد.

شکل کامل این بیت از سعدی به این صورت است:

نابرده رنج گنج میسر نمی شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.

 

انواع جک پارکینگی

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۳ ق.ظ

از زمانی که  علم پیشرفت کرده  و باعث شده که  در همه چیز تاثیر گذار باشه و حتی در ساختمان هم امروزه مشهود است . جک در امروزه بسیار مهم است که الکترونیک باشد به خاطر اینکه بتوانند راحت تر بسته شوند و باز . به خاطر همین در این مقاله  ما می پردازیم به جک پارکینگی که کدام مدل بهتر است.

 

بررسی مشخصات انواع جک پارکینگی

 

اگر شما هم ساکن یک آپارتمان (مخصوصا آپارتمان های با ساکنین زیاد) می باشید به اهمیت وجود جک اتومات برای درب پارکینگ ساختمان خود آگاه هستید.

در ابتدای آشنایی با جک برقی درب پارکینگ بد نیست با انواع آن نیز آشنا شویم:

 

انواع جک پارکینگی و تفاوت های آنها

 

حال اگر دنبال انتخاب یک جک درب اتوماتیک می باشد باید فاکتورهایی را در انتخاب خود مدنظر قرار بدهید.برای دانستن این فاکتورهای تاثیرگذار لطفا تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

معیار های تصمیم گیری برای انتخاب جک  را میتوان در ۳ مورد زیر خلاصه کرد:

۱-هر کدام از لنگه  درهای پارکینگ شما چه وزنی دارد؟

۲-هر کدام از لنگه در های پارکینگ شما در چه ابعادی ساخته شده است؟

۳-در هر شبانه روز چندین بار قرار است در پارکینگ ساختمان شما باز و بسته شود؟(علی الخصوص در هنگام اوج ترددها)

 

حال اگر جواب ۳ سوال بالا را در ذهن خود آماده کردید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه جکی مناسب ساختمان شما میباشد.

 

انواع جک پارکینگی را میتوان در ۳ دسته ای که در پایین به آنها اشاره می شود جا داد:

 

۱-جک پنهان(جک ریلی):

در مواردی که ابعاد و ساختار در پارکینگ شما به گونه ای است که جکی در صورت نصب بر روی آن ,باعث ایجاد خرابی  در میشود یا حتی اگر علاقه مندید که جک درب پارکینگ شما در جلوی دید نباشد بهتر است از جک های پنهان استفاده کنید.این نوع جک های درب پارکینگ در قسمت زیر در نصب میشوند .باید بدانید که با توجه به محل نصب این جک های درب پارکینگ نیاز به آماده سازی و تعبیه محل نصب میباشد.

 جک بازویی الکترومکانیکی درب بازکن اتوماتیک پارکینگ:

 

همانطور که از پیش از این عوامل تعیین کننده ی نوع جک پارکینگی برای خرید را برای شما شرح دادیم.نوع الکترومکانیک برای ساختمان هایی مناسب است که میزان عبور و مرور در آنها در اندازه ی پایینی بوده و درهای این ساختمان نیز با ابعاد پایین و با وزنی سبک ساخته شده اند.

طریقه ی عملکرد این نوع از جک به شرح زیر است:

در بازوهای این جک ها موتور کوچک و ظریفی تعبیه شده است.این موتورها قدرت تولید شده ی خود را به گیربکس های جک منتقل کرده که این کار باعث به حرکت درآمدن بازوهای جک درب پارکینگ با سرعتی مشخص خواهد شد.

نقطه ی قوت این نوع از جک ها امنیت بالای آنها و مقاومت شگفت انگیزشان در برابر نیروها و فشارهای وارده از خارج میباشد.با این وجود اگر شما هنوز هم این مقدار از امنیت راضیتان نمیکند کافی است دست به کار شده و یک عدد قفل برقی بر روی جک الکترومکانیکی خود نصب کرده و با خیال راحت مطمئن شوید که دیگر امکان نفوذ برابر با صفر میباشد.

نوع الکتروهیدرولیک جک درب بازکن اتوماتیک پارکینگ(جک بازویی):

 

برخلاف نوع الکترومکانیک آن, این نوع مناسب درهای مکان های پرتردد و درهای سنگین و با ابعاد بزرگ طراحی شده(مخصوصا ساختمان ها و مکان های صنعتی)میباشد.با خرید و نصب این نوع از جک های پارکینگی شما دیگر نگرانی ای بابت صدمه دیدن در به دلیل رفت و آمدهای زیاد در شبانه روز و استهلاک آن نمی باشد.

اگر قصد دارید از مزایا و معایب این نوع نیز مطلع شوید باید به این موارد توجه کنید:

نقطه ی قوت این درها به جز موارد گفته شده در بالا امنیت بیشتر آنها در مقایسه ی با نوع مکانیکی میباشد.قابل توجه است که اگر به دنبال امنیت بیشتر می باشد باز هم راه حل استفاده از قفل های برقی مخصوصا برای درهایی که لنگه های آن دارای ابعادی بزرگتر از ۲ متر میباشد است.اما نقطه ضعف این نوع(اگر بتوان اسم آنها را نقطه ی ضعف گذاشت)یکی هزینه ی گرانتر آنها در مقایسه با نوع الکترومکانیکی و یکی دیگر نیاز به بازدید و سرویس های دوره ای میباشد که البته این موارد با توجه به ویژگی های مفید این جک شگفت انگیز طبیعی و قابل چشم پوشی است.

 امیداوریم مطالب تهیه دیده شده در زمینه ی انواع جک های درب پارکینگ مورد توجه شما قرار گرفته باشد.همچنین شما همواره میتوانید در زمینه ی کسب راهنمایی و مشاوره برای خرید جک های پارکینگی، ریموت جک پارکینگ , نصب , تعمیر و سرویس آن ها با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

گران قیمت ترین سازهای دنیا

شنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۵ ب.ظ

 

موسیقی از زمان پیدایش باعث ایجاد حال خوب بین مردم میشود از زمانی که ساز ها پیشرفته تر شده اند عشق و علاقه بین مردم افزایش پیدا کرده است و زندگی مردم را تحت تاثیر گذاشته . در سال های اخیر فیلم هایی ساخته شده است که مردم را عاشق فراگیری سازها و موسیقی کره است. ما در این مقاله سعی میکنیم که در مورد بعضی از سازهایی که توسط نوازندگان معروف نواخته شده است توضیح دهیم .

ویولن Vieuxtemps Guarneri

 

به قیمت 16 میلیون دلار فروخته شده است.

این ساز اکنون با قیمت تقریبی 16 میلیون دلار گران‌ترین ویولن جهان است. صاحب جدیدش آن ساز را به ویلونیستی به نام "آن آکیکو مِیِرز" داد و تصمیم داشت تا پایان عمر آن را پس نگیرد.

پس از اینکه در قرن نوزدهم ویولونیست بلژیکی به نام Henri Vieuxtemps مالک این ساز شد، نام آن نوازنده به این ساز هم تعلق گرفت.

Yehudi Menuhin و Pinchas Zukerman دو نفر دیگر از نوازندگانی بودند که از این ساز استفاده کرده‌اند.

 

ویولن سل Paganini Stradivarius

 

به قیمت 6 میلیون دلار فروخته شده است.

آنتونیو استرادیواری، سازنده ایتالیایی معروف سازهای زهی است. این ویولن سل زمانی متعلق به پاگانینی بود و پس از آن نیز برنارد گرین ‌هاوس مالک آن شد. پس از مرگ وی، خانواده گرین ‌هاوس تصمیم گرفتند آن را بفروشند، و گفته شد که می‌خواستند این ساز به نوازنده‌ای که استحقاق آن را دارد، برسد. خریدار یک "حامی هنر از مونترال" بود که ویولن سل را به استفان تترو که نوازنده‌ای جوان بود، قرض داد.

*Stradivarius به سازهایی گفته می شود که توسط استرادیواری یا شاگردان او ساخته شده اند.

 

پیانوی کریستال هاینتزمن

 

به قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شده است.

این ساز در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2008 پکن استفاده و به مخاطبان جهانی معرفی شد.

این ساز توسط Heintzman Pianos که سازنده کانادایی پیانو است، طراحی شده و پس از تنها اجرای خود در یک حراج فروخته شد.

 

1

Asia Fender Stratocaster

 

به قیمت 2.7 میلیون دلار فروخته شده است.

در سال 2004 با عنوان جمع آوری کمک برای به سونامی اقیانوس هند عده ای از هنرمندان نام خود را روی این گیتار امضا کردند. این ساز در یک حراجی به قیمت 2.7 میلیون دلار فروخته شد.

 

2

فلوت وِرن پاول

 

به قیمت 187،000 پوند فروخته شده است.

در سال 1986، این فلوت در حراجی به قیمت 187،000 دلار فروخته شد. گرچه این ساز نسبت به خیلی از سازهای دیگر با قیمت کمتری فروخته شده ولی هنوز هم گران‌ترین فلوت در جهان است.

 

3

ساکسوفون Grafton Alto متعلق به چارلی پارکر

 

به قیمت ۹۳.500 پوند فروخته شده است.

ساکسوفون آلتوی گرافتون، ساکسوفون پلاستیکی آکریلیک بود که در اواخر دهه 1940 توسط هکتور ساماراگا طراحی شد. تولید تجاری آن در سال 1950 با قیمت فروش فقط 55 پوند – به میزان نصف هزینه یک ساکسوفون برنجی معمولی در آن زمان - آغاز شد.

مهمترین نوازنده Grafton، نوازنده ای به نام چارلی پارکر بود.

گفته شده که یک نماینده فروش گرافتون از پارکر خواسته است که از سازهای آنها را برای یک برنامه ضبط شده در تورنتو در سال 1953 استفاده کند. پارکر در برنامه جاز در سالن ماسی از این ساز استفاده کرده است.

پس از پارکر این ساز در حراج دیگری با قیمت 93،500 پوند فروخته شده. خریدار آن موزه جاز آمریکا بود، واقع در شهر زادگاه پارکر، کانزاس سیتی، میسوری، جایی که هنوز ساکسیفون افسانه ای در آن نمایش داده می شود.

 

4

سخن پایانی:

 

بله! تنها یکی از عوامل قیمت بالای فروش این سازها این بوده که از جنس مرغوب تولید شده اند و اینکه لزوماً قیمت ساز نشان دهنده ارزش بالاتر آن نیست. عوامل دیگر در ارزش ساز " اشخاص" هستند. اینکه اولین نوازنده آن ساز چه کسی بوده یا آخرین بار توسط کدام نوازنده محبوب نواخته شده است. کدام سازنده آن را طراحی کرده و ساخته است. در کدام فیلم از آن ساز استفاده شده و ...

به نظر شما چه نامهای دیگری در افزایش قیمت ساز تاثیر دارند؟

میخوای بدونی قیمت سیم کارت الان چنده؟


یا اینکه سیم کارت خودت چقدر قیمت داره؟


ما حتی نوع رند سیم کارت شما رو بهتون میگیم



برای قیمت گذاری روی سیم کارت خود و اطلاع از کیفیت و مرغوبیت آن با مراجعه با لینک زیر

در سامانه قیمت گذاری سیم کارت رندباز


سیم کارت خود را ثبت کنید تا قیمت فروش در بازار و نوع رند آن برای شما پیامک شود.


www.RondBaz.com/Pricing.aspx

رندباز

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۲

پیوندها